וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 500 שנה, זה רשמי: מלך אנגליה קבור בחניון

רויטרס

4.2.2013 / 13:51

חוקרים מאוניברסיטת לסטר הודיעו שפיענו את תעלומת מקום מנוחתו של ריצ'רד השלישי, המלך האנגלי האחרון שנפל על חרבו, שתואר ע"י שיקספיר כגיבן חולה נפש שרצח את אחייניו

סוף לתעלומה: אותרו עצמותיו של המלך ריצ'רד ה-3/רויטרס

חוקרים בריטים הודיעו בצהריים (שני) כי שלד שאותר בשנה שעברה מתחת לחניון בעיר לסטר באנגליה שייך למלך ריצ'רד השלישי, וכי בכך באה על פתרונה תעלומה של 500 שנים בדבר מקום קבורתו של המלך האנגלי האחרון שנפל על חרבו. בספרות, ובעיקר בכתבי שייקספיר, תואר ריצ'רד השלישי כגיבן מעוות ומעורער בנפשו, שרצח את שני אחייניו ועשה פשעים מחרידים נוספים. לדברי כמה חוקרים, גילוי מקום הקבורה עשוי לשכתב את ספרי ההיסטוריה.



לקריאה נוספת
האם ריצ'רד השלישי, המלך הגיבן שאנס ורצח יזכה להלוויה רשמית?

גולגולתו של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שנטמן מתחת לחניון בלסטר. רויטרס
גולגולתו של המלך ריצ'רד השלישי שנחשפה היום לציבור/רויטרס

צוות החוקרים, מאוניברסיטת לסטר, הציג את ממצאיו במסיבת עיתונאים, ולקול תשואות ומחיאות כפיים הכריז כי "מדובר בוודאות גבוהה" בשלדו המעוות ופגוע-החץ של המלך המנוח. לדי-אן-איי של השלד נמצאה התאמה לזה של מייקל איבסן, נגר יליד קנדה המתגורר בלונדון, שלדברי החוקרים הוא צאצא ישיר של אן, אחותו של המלך ריצ'רד השלישי. הממצאים הושוו גם לאלה של צאצא ישיר נוסף של משפחת המלוכה, שזהותו נשמרה בסוד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שלדו של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שנטמן מתחת לחניון בלסטר. רויטרס
המלך תואר כסובל מגיבנת חמורה/רויטרס

ריצ'רד השלישי, שמלך שנתיים בלבד, נהרג ב-22 באוגוסט 1486, בעת שרכב על סוס במערכה על בוזוורת', מוקד אחד הקרבות החשובים במלחמות השושנים. החיילים מבית לנקסטר לחמו נגדו בשליחות המלך הנרי השביעי, ירו בו חצים והלמו בראשו בגרזן. הם בזזו את הזהב שנשא בכיסים והפשיטו אותו מבגדיו. לאחר מכן הובילו את הגופה העירומה אל המנזר הפרנציסקני בגרייפריירס - כנסייה קטנה שהושמדה לאחר מכן בהוראת המלך הנרי השמיני. מפות שונות הראו שהמנזר שנחרב נמצא כיום בעיר לסטר - כ-25 קילומטרים מהמקום שבו נערך הקרב שבו נהרג ריצ'רד.

החיפוש אחר קברו של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שככל הנראה נטמן מתחת לחניון בלסטר, אנגליה. אוניברסיטת לסטר,
קרוב משפחתו הרחוק של המלך, ריצ'רד איבסן, מעניק דגימת DNA/אוניברסיטת לסטר

צוות החוקרים מאוניברסיטת לסטר, החל לחפור מתחת לחניון בחודש אוגוסט 2012, ובחודש ספטמבר הודיע כי איתר בו שלד ושיירי גופה. על השלד אותרו סימני פגיעה, בעיקר בצלעות ובראש, שהעידו בסבירות גבוהה כי ייתכן ומדובר בגופתו של המלך האנגלי. העצמות אותרו במצב טוב, בדיוק במקום שבו היו אמורות להיות - חדר המקהלה של המנזר. החוקרים אף גילו חץ מתכת שהיה נעוץ באחת הצלעות. בעמוד השדרה של הגופה ניכרת עקמת, עובדה שתאמה את התיאור השייקספירי לפיו המלך היה גיבן.

שלדו של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שנטמן מתחת לחניון בלסטר. רויטרס
תעלומה בת 500 שנים. שלדו של המלך באתר החפירות/רויטרס
ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, שככל הנראה נטמן מתחת לחניון בלסטר, אנגליה. רויטרס
החניון בעיר לסטר שבו נערכו החפירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully