וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת הבחירות בקובה: פידל קסטרו הגיע להצביע

4.2.2013 / 9:18

המנהיג לשעבר של המדינה הקומוניסטית, בן 86, לא נראה בציבור מאז 2010 ולפני כמה חודשים שוב הופצו שמועות על מותו. אתמול הוא נזכר באמברגו האמריקני ודאג להוגו צ'אווס

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המנהיג לשעבר של קובה, פידל קסטרו, נראה בציבור לראשונה מאז 2010, כשיצא אתמול (ראשון) להצביע בהוואנה בבחירות לפרלמנט. "אני בטוח שהעם בקובה נושא את רוח המהפכה", אמר קסטרו בן ה-86 לכתבים, "הציבור הקריב קורבן גדול, ולא אני הוא שצריך להוכיח זאת - ההיסטוריה תוכיח זאת. חמישים שנות האמברגו (האמריקני) לא הצליחו".

מנהיג קובה לשעבר, פידל קסטרו, מצביע בקלפי בהוואנה. ינואר 2013. רויטרס
פידל קסטרו בקלפי בהוואנה, אמש/רויטרס

מאז שחלה ופרש מהשלטון ב-2006, והעביר את כל סמכויות השלטון לאחיו ראול שנתיים לאחר מכן, פידל קסטרו הצביע מביתו ומיעט להופיע בציבור. אמש שידרה הטלוויזיה הממלכתית את תמונותיו בהגיעו לקלפי, כשהוא עטור זקן לבן ומדבר בקול חלוש. קריין הטלוויזיה מסר כי קסטרו שיבח את אחוז ההשתתפות הגבוה בבחירות לאסיפה הלאומית, בה חברים 612 צירים. עוד נמסר כי קסטרו שוחח על המאמצים לכונן רפורמות בכלכלה, על הקשרים עם מדינות אמריקה הלטינית ודיבר על נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, המחלים בקובה מסיבוכים של ניתוח לטיפול במחלת הסרטן.

בסוף חודש אוקטובר צצו מחדש בקובה שמועות לפיהן קסטרו לקה בשבץ מוחי ומת. ידידו הקרוב, אליאס חאואה, לשעבר סגן נשיא ונצואלה, הפיץ בתגובה תמונה שבה נראה קסטרו מחוץ לבית מלון בהוואנה. "היה זה אותו קסטרו שכולכם מכירים, עם הלחיים הוורודות והזקן המפורסם", אמר חאואה בשעתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully