וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צועדים לקראת שינוי? קובה מקלה גם את חוקי ההגירה

אחרי שאפשר לתושבי קובה לרכוש נדל"ן, הציג היום ראול קסטרו חוק חדש, לפיו לא יזדקקו יותר אזרחי האי להשיג אישורים יקרים ונדירים כדי לצאת מגבולות המדינה הקומוניסטית

קובה תפסיק לדרוש אישורי יציאה מהמדינה מאזרחיה. בהודעה שפרסמה היום (שלישי) דוברות המדינה, נכתב כי עם כניסתו לתוקף של החוק החדש ב-14 בינואר 2013, כל שאזרח קובני יזדקק לו כדי לצאת מהמדינה הוא דרכון בתוקף. בנוסף לכך, יורשו אזרחים לצאת מגבולותיה של קובה לתקופה של עד 24 חודשים, במקום 11 החודשים שמותרים היום.

נכון להיום, נאלצים אזרחי האי להשקיע מאמצים רבים כדי לצאת מהמדינה באופן חוקי. כדי לקבל אישור יציאה מהמדינה עליהם לשלם 500 דולרים, סכום גבוה במיוחד במדינה בה המשכורת הממוצעת היא קצת פחות מעשרים דולר. גם אם יצליח אדם לגייס את הסכום, מדובר בתהליך ארוך, ולעיתים תכופות בקשות היציאה נדחות.

יחד עם זאת, השלטון הקובני עדיין רואה צורך להגן על
"ההון האנושי" של קובה, לכן החוק החדש לא יחול על אנשי מקצוע חשובים ובכירים, כגון רופאים, מתוך החשש ל"בריחת מוחות" אל ארצות הברית או מדינות אחרות בהן השכר עבור עבודתם גבוה בהרבה. אזרחים נוספים עליהם לא יחול החוק החדש הם מבקרי המשטר, אשר לא יזכו לחדש את דרכוניהם "מטעמים ציבוריים ורצון הגן על הרשויות".

30,000 קובנים מהגרים באופן בלתי-חוקי מדי שנה

זהו הצעד האחרון בשורה של רפורמות תחת משטרו של הנשיא ראול קסטרו, שעלה לשלטון בשנת 2006 לאחר פרישתו של אחיו, פידל, שעמד בראש המדינה הקומוניסטית קרוב לחמישה עשורים. קסטרו הבטיח בשנה שעברה להציג בהדרגה שינויים במדיניות ההגירה, ובשנתיים האחרונות דחף קסטרו לרפורמות כלכליות. בשנה שעברה אישר חוק המאפשר לפרטים לקנות ולמכור דירות בפעם הראשונה מאז ימי המהפכה הראשונים. נראה שהוא מכוון למודרניזציה של המשטר בהוואנה, אך עם זאת שומר על המערכת הפוליטית חד-מפלגתית.

ההגבלות הנוכחיות במדיניות ההגירה הקובנית כשלו מלמנוע מ-30,000 קובנים להגר באופן בלתי-חוקי מדי שנה. רבים מאותם המהגרים הגיעו לארצות הברית, לרוב על אוניות רעועות. ארצות הברית מעניקה מעמד תושב אוטומטי לכל קובני שמצליח להגיע לחופיה, ואלה יצרו שם פזורה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully