וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פלאפון: לא נוכל למנוע תקלות כאלה בעתיד

בענקית הסלולר עדיין בוחנים את הסיבות שהביאו לקריסת הרשת, אך לא ממהרים לפצות את המנויים. "כשנבין את התקלה, נשקול זאת", אמר גיל שרון שהוסיף כי לא מדובר במתקפת סייבר

מאות אלפי המנויים של חברת פלאפון סבלו אמש מתקלה חמורה שגרמה להפרעות בהוצאה וקבלה של שיחות וכן בשליחה וקבלה של הודעות טקסט, ומנכ"ל החברה, גיל שרון, מבהיר הבוקר (שני) בראיון לתחנות הרדיו כי לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תקלות דומות בעתיד.

לדבריו, עם היוודע דבר התקלה בסביבות השעה 19:00, גייסה החברה את מהנדסיה, שיחד עם מהנדסים מיצרניות הרכיבים שנפגעו במערכת פלאפון, הצליחו לאתר את התקלה ולתקנה. "אנחנו עדיין לא יודעים מה מקור התקלה", ציין שרון ששלל לחלוטין את ההערכות כי ייתכן ומדובר במתקפת סייבר שגרמה לקריסת המערכת. "לא זיהינו כל חשד לחדירה כזו. ככל הנראה הצלחנו לאתר את הרכיב ברשת שהייתה בו תקלה," אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוקדם לקבוע את הסיבה". שרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי המנכ"ל, שבחברתו כשלושה מיליון מנויים, בימים הקרובים יאתרו בחברה את מקור התקלה, אולם הוא נמנע מלהתחייב כי פלאפון תפצה את לקוחותיה. "התקלה התרחשה רק הלילה - נבין את התקלה ונשקול את זה", אמר שרון על אפשרות הפיצוי. על מנת לחקור את הקריסה ההמונית, הצטרפו מומחים מטעם מערכת הביטחון לנציגי חברת פלאפון.

"נושא התקלה בחברת הסלולר נבדק. לא ברור עד כה מה הסיבה וכל האפשרויות נבדקות. מוקדם מדי לקבוע", כך אמר גורם ביטחוני. העיתוי של התקלה - בצל האיומים שנשמעים מאירן לפגוע בישראל בעקבות התקיפה בסוריה, מעורר חשד שמדובר בכל זאת במתקפת סייבר.

בתוך כך, בשבועות האחרונים מתמודדת ארה"ב עם מתקפת סייבר, שעל פי הערכה מקורה בהאקרים אירנים. אותם האקרים פעלו באמצעות שיטה של "עומס פיקטיבי" על שרתי אתרי הבנקים האמריקנים - שיצרה תקלות חריפות ומנעה מלקוחות להשתמש בשירותים המקוונים

התקלה החלה מהשעה 19:00 אמש כאשר מאות אלפי מנויים של החברה ברחבי הארץ לא הצליחו להשתמש ברשת החברה. הדבר יצר עומסים על גבי הרשתות של סלקום ואורנג'. התקלה התגלתה ב-HLR (Home Location Register), כאמור. מדובר ברכיב מרכזי ברשת שבו מרוכזים נתוני כל הלקוחות והוא אחראי על איתורם ואפיונם לפי השירותים שהם מנויים עליהם. הרשת של פלאפון מגובה ב-100%, ומקרה שבו הרשת נופלת לחלוטין הוא מקרה חריג וקיצוני ביותר.

זאת ועוד, גם לקוחותיה של רשת הוט מובייל ושל רמי לוי, אשר "רוכבות" על גבי הרשת של פלאפון, סבלו מקשיים בתקשורת עקב התקלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully