וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאור התזמון, אי אפשר שלא לחשוב שפלאפון הותקפה"

3.2.2013 / 23:32

מומחים של מערכת הביטחון סייעו לאנשי חברת פלאפון באיתור התקלה שהשביתה את הרשת במשך שעות. "עדיין לא ברור מה הייתה הסיבה וכל האפשרויות נבדקות", אמר גורם ביטחוני

מה הוביל לקריסת רשת פלאפון? במשך רוב שעות הערב (ראשון) מרבית לקוחותיה של ענקית הסלולר לא הצליחו להוציא או לקבל שיחות ולשלוח הודעות. אף שבפלאפון טענו כי התקלה הייתה נעוצה במערכת פנימית או במתג האיתותים - בקרב רבים עלתה תהיה האם התקלה החמורה הייתה תוצאה של שיבוש מכוון על ידי גורמים חיצוניים.

על מנת לחקור את הקריסה ההמונית, הצטרפו מומחים מטעם מערכת הביטחון לנציגי חברת פלאפון. "נושא התקלה בחברת הסלולר נבדק. לא ברור עד כה מה הסיבה וכל האפשרויות נבדקות. מוקדם מדי לקבוע", כך אמר גורם ביטחוני. העיתוי של התקלה - בצל האיומים שנשמעים מאירן לפגוע בישראל בעקבות התקיפה בסוריה, מעורר חשד שמדובר בכל זאת במתקפת סייבר.

בתוך כך, בשבועות האחרונים מתמודדת ארה"ב עם מתקפת סייבר, שעל פי הערכה מקורה בהאקרים אירנים. אותם האקרים פעלו באמצעות שיטה של "עומס פיקטיבי" על שרתי אתרי הבנקים האמריקנים - שיצרה תקלות חריפות ומנעה מלקוחות להשתמש בשירותים המקוונים.

מקרה חריג וקיצוני ביותר

התקלה החלה בשעות הערב. מהשעה 19:00 מאות אלפי מנויים של החברה ברחבי הארץ לא הצליחו להשתמש ברשת החברה. הדבר יצר עומסים על גבי הרשתות של סלקום ואורנג'. התקלה התגלתה ב-HLR (Home Location Register), כאמור. מדובר ברכיב מרכזי ברשת שבו מרוכזים נתוני כל הלקוחות והוא אחראי על איתורם ואפיונם לפי השירותים שהם מנויים עליהם. הרשת של פלאפון מגובה ב-100%, ומקרה שבו הרשת נופלת לחלוטין הוא מקרה חריג וקיצוני ביותר.

זאת ועוד, גם לקוחותיה של רשת הוט מובייל ושל רמי לוי, אשר "רוכבות" על גבי הרשת של פלאפון, סבלו מקשיים בתקשורת עקב התקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully