וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבע שעות: לקוחות פלאפון יכולים להתקשר

3.2.2013 / 21:40

חברת הסלולר הצליחה לטפל בתקלה שהפילה את רכיב ה-HLR, וגרם לשיבושים קשים בהוצאת וקבלת שיחות, והוצאת וקבלת הודעות טקסט. גם לקוחות רמי לוי והוט מובייל סבלו מהשיבושים

לאחר כ-4 שעות של שיבושים ברשת פלאפון, נראה כי הרשת עולה בהדרגה. הנהלת פלאפון התכנסה הערב (א') במטה החברה בגבעתיים על מנת לטפל בתקלה אשר גרמה להשבתת הרשת בכל הארץ. החברה מורידה את הרשת ומעלה אותה מחדש בהדרגה. על פי הערכות של אנשי מקצוע, התקלה נעוצה במערכת ה-HLR או במתג האיתותים. לטובתה של פלאפון משחקת העובדה שהתקלה התגלתה בלילה ולכן העומס על הרשת הוא נמוך.

טלפון סלולרי. ShutterStock
תקלה ב-HLR/ShutterStock

הורדת הרשת והעלאתה היא פיתרון מתבקש ונדרש כדי להתמודד עם הקושי של מאות אלפי לקוחות שמנסים להתחבר לרשת. כאשר מעלים את הרשת בהדרגה, הרשת מסוגלת להתמודד עם הכמויות ההדרגתיות של המנויים שמתחברים, אך כאשר כל הרשת מנסה להתחבר במכה אחת - התוצאה היא קריסה. לכן העלאת הרשת בצורה הדרגתית היא מהלך הגיוני וסביר בשעות אלה.

התקלה החלה בשעות הערב. החל משעה 19:00 מאות אלפי מנויים של החברה ברחבי הארץ לא מצליחים להשתמש ברשת החברה. הדבר יוצר עומסים על גבי הרשתות של סלקום ואורנג'.
התקלה התגלתה ב-HLR (Home Location Register), כאמור. מדובר ברכיב מרכזי ברשת שבו מרוכזים נתוני כל הלקוחות והוא אחראי על איתורם ואיפיונם לפי השירותים שהם מנויים עליהם. הרשת של פלאפון מגובה ב-100%, ומקרה שבו הרשת נופלת לחלוטין הוא מקרה חריג וקיצוני ביותר.

זאת ועוד, גם לקוחותיה של רשת הוט מובייל ושל רמי לוי, אשר "רוכבות" על גבי הרשת של פלאפון, סובלים מקשיים בתקשורת עקב התקלה.

מפלאפון נמסר כי "חברת פלאפון מודיעה על שיבושים ברשת משעה 19:05 אשר משפיעים על הוצאה וקבלת שיחות וסמסים. הגלישה פועלת כסידרה כולל אפליקציות כדוגמת וואטס אפ. הנושא נחקר כעת על ידי מהנדסי החברה וכן על ידי אריקסון ו-HP. אנו נעדכן מיד עם תום השיבושים".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully