וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רבנים חרדים בכנס נגד הגיוס: "זה כמו אש"

4.2.2013 / 1:22

על רקע תחילתם של המגעים הקואליציוניים קיימו רבנים וראשי ישיבות מהמגזר כנס שבו הובהרה עמדתם: "אסור לקיים משא ומתן כלשהו. הם לא רוצים לגייס, אלא לחלן את כלל ישראל"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

מנהיגי ש"ס בפתח המשא ומתן הקואליציוני, אתמול

עשרות רבנים וראשי ישיבות מהמגזר החרדי התכנסו במוצאי שבת כדי לדון בניסיונות להקים קואליציה שתיזום חוק לגיוס בחורי הישיבות בירושלים – לו הם מתנגדים בתוקף. לדברי משתתפי הכנס, אסור אפילו לשאת ולתת עם הצד השני בנושא. הרבנים אף קראו לצאת להפגנה המונית נגד המהלך.

גיוס חיילים לנח"ל החרדי. נמרוד סונדרס
חשש מתוצאות המשא ומתן הקואליציוני. חרדי בכניסה ללשכת הגיוס/נמרוד סונדרס

לדברי מארגני הכנס, שחלק מהרבנים שהשתתפו בו מזוהים עם מפלגת יהדות התורה, מדובר בהסלמה בתגובתם של הגורמים הרבניים, וזאת עקבם חששם שהמפלגות החרדיות ינהלו סיג ושיח בנושא במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. לדבריהם, החשש המרכזי הוא שבמהלך המשא ומתן הקואליציוני יתגבש חוק חדש לגיוס חרדים שלא מקובל עליהם ומנוגד ל"קווים האדומים" של הציבור החרדי.

מסיקור הכנס ביומון החרדי-ליטאי "הפלס", עיתון הבית של הרב שמואל אוירבך, ניתן ללמוד על החשש של משתתפי הכנס מאפשרות לפשרות בנושא. נציג הישיבות הספרדיות, הרב יעקב בן נאים, העביר מסר לחברי סיעת ש"ס ולפיו "אנחנו מכריזים כאן כי אסור לשבת כלל עם הצד השני למו"מ כלשהו. זה כמו אש".

"מלחמה על עיקרי הדת"

הרב ברוך שמואל הכהן דויטש מישיבת "קול התורה" דיבר גם הוא בכנס והזהיר: "מיותר לדבר, כי לא יושב כאן מישהו שחושב שהם רוצים רק לגייס את בחורי הישיבות. הם רוצים לחלן רחמנא לצלן את כלל ישראל, ואת זה הם מבקשים לעשות על ידי הפגיעה בבני התורה. ופשוט שהדבר מחייב מסירות נפש".

דבריו של הרב אוירבך, המחזיק בדעה בלתי מתפשרת בסוגיית הגיוס, נשמעו במקום הכינוס, ובין שאר הדברים הוא אמר כי "ההתקהלות והמלחמה עתה הם על עיקרי הדת, וכל אחד חייב לעשות מה שאפשר, בלי ויתור ומשא ומתן ובלי שום דיונים, וצריך לדעת שהמאבק הוא על עיקר העיקרים וללכת עד הסוף".

בסיכום הכנס הוכרזה החלטת כל המשתתפים שאסור בשום פנים ואופן לאפשר כל שינוי בנושא גיוס בחורי הישיבות. המארגנים קראו לכלל הציבור החרדי לצאת ולמחות נגד הכוונה לחוקק חוק שיפגע לדבריהם בלומדי התורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully