וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בגיוס חרדים לשירות אזרחי: 241 הצטרפו בינואר

3.2.2013 / 22:12

העלייה בגיוס - בשל הסרה של הקפאת הגיוס שחלה בעקבות פקיעת חוק טל. מדובר במסלול זמני במסגרתו יגויסו לשירות 1,300 חרדים עד אוגוסט. "רצון אמיתי בחברה החרדית לשאת בנטל"

שיא במספר המתגייסים החרדים לשירות האזרחי: 241 חרדים הצטרפו בחודש ינואר לשירות האזרחי, לאחר שהוסרה הקפאת הגיוס. לדברי מנהלת השירות האזרחי, מדובר בעלייה של כ- 120% במספר המצטרפים החרדים, לעומת השיא הקודם שנמדד בחודש יוני. הבוקר (ראשון) החלו עשרות מתנדבים חדשים את שירותם.

בעקבות ביטול חוק טל הופסק גיוס החרדים לשירות האזרחי. בתחילת חודש ינואר נפתח הגיוס מחדש, בעקבות החלטת ממשלה ביוזמת שר המדע דניאל הרשקוביץ, שאישרה את מסלול "שירות אזרחי משמר". מדובר במסלול זמני, במסגרתו יגויסו לשירות 1,300 חרדים, עד לתחילת חודש אוגוסט הקרוב, או עד לחקיקת חוק חלופי לחוק טל על ידיי הכנסת. על פי הנתונים המסכמים את החודש הראשון נרשמה עלייה במספר המתגייסים.

אברכים התגייסו לשירות לאומי: "רוצים לעזור לחברה". עומר מירון
בתחילת חודש ינואר נפתח הגיוס מחדש, בעקבות החלטת ממשלה שאישרה את מסלול "שירות אזרחי משמר". גיוס חרדים לשירות אזרחי/עומר מירון

המצטרפים החדשים ישרתו במגוון תחומים הקשורים לרווחה, בריאות, ביטחון פנים, איכות סביבה ועוד. בתום השירות יקבלו פטור מהשירות הצבאי ויהיו זכאים למענק שחרור חד פעמי, בדומה למענק הכספי לו זכאים חיילים עורפיים המשוחררים מצה"ל. עם זאת, המתנדבים לא יקבלו הטבות אחרות אשר ניתנו עד כה למתנדבים, בדומה להטבות אותן קיבלו יוצאי צבאי, שכן חוק קליטת חיילים משוחררים כבר אינו חל עליהם.

גיוס חרדים לשירות אזרחי לאומי, ינואר 2013. טלי מאייר
בתום השירות יקבלו פטור מהשירות הצבאי ויהיו זכאים למענק שחרור חד פעמי/טלי מאייר

בעקבות הנתונים אמר מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, שמדובר במהפכה. "הצטרפותם של עשרות רבות של בני המגזר החרדי, למסלול השירות, עם חידוש הגיוס, מוכיחה כי קיים רצון אמיתי בחברה החרדית להשתתפות בנשיאה בנטל. מספר המצטרפים החרדים לשירות רק הולך ועולה מידי חודש בחודשו. מדובר במהפכה של ממש שנולדה כתוצאה מתהליך שנבנה בהדרגתיות מול המגזר החרדי מאז 2008 ובמהלכים של הידברות והבנות מול ראשי הקהילה. אין לי ספק כי בעקבות המאמצים שעשינו יחד עם השר הרשקוביץ יקבעו שיאים חדשים במספר המתנדבים החרדים בשירות האזרחי".

השירות האזרחי דרכו משרתים בני המגזר החרדי החל את דרכו בפעילות מנהלת השירות האזרחי-לאומי בסוף שנת 2007 ובספטמבר 2008 התגבשה קבוצה ראשונית של מתנדבים. ביוני האחרון נרשמו לשירות 200 חרדים, זאת לעומת 74 חרדים אשר נרשמו לשירות ביוני 2011. מיד לאחר שהוסרה ההקפאה על הגיוס לשירות האזרחי ואושר הגיוס למסלול ה"שירות האזרחי המשמר" נקבע כאמור שיא חדש של מספר המתגייסים החרדים בחודש כאשר 241 אברכים נרשמו לשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully