וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקם מאהל פראיירים חרדי: לימוד מתיש כמו גולני

קובי דוד

1.1.2013 / 16:35

חרדים הקימו בטבריה מאהל מאולתר בקריאה למה שהם מכנים "שוויון בנטל" לימוד התורה. "מדוע כולם תוקפים את החרדים שרוצים להגן בדרכם על מדינת ישראל?", שאל מוביל היוזמה

קבוצת חרדים מטבריה החליטה להקים "מאהל פראיירים" מאולתר ברחבה המרכזית בעיר, בקריאה לשיווין בנטל, כלשונם, בלימוד התורה. יוזם המאהל ופעיל חברתי, שמעון כהן, גייס מספר פעילים חרדים שהקימו הבוקר (שלישי) את המאהל ברחוב הבנים במרכז העיר. הפעילים החרדים מחלקים לעוברים ולשבים עלונים עליהם נכתב: "לימוד התורה מגן על המדינה לא פחות מהשירות הצבאי" ו"לימוד התורה קשה לא פחות משירות בגולני". על עלון נוסף נכתב: "אנו דורשים שהחרדים ילמדו תורה ולא ישתמטו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאהל הפראיירים" החרדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדוע כולם תוקפים את החרדים שרוצים ללמוד תורה ולהגן בדרכם על מדינת ישראל?" שאל כהן. "אנחנו דורשים שגם החילונים שתוקפים אותנו ייקחו חלק בלימוד התורה. הם משתמטים מהתורה שניתנה לעם ישראל, ללא הבדלים בין חילונים מסורתיים או חרדים".

פעיל אחר שלוקח חלק במאהל החרדים הוסיף כי "כולם צהלו ושמחו על אישור של 1,300 חרדים לשירות אזרחי ולא צבאי. אבל מה עם החובה של החילונים ללמוד תורה ולשמור על הזיקה ליהדות והיסטוריה של עם ישראל?". מכיוון שהפעילים הקימו את המאהל ללא אישור, עיריית טבריה ביקשה לפנותם מהמקום ופקחים ביקשו להוריד את השלטים. עם זאת, הפעילות במאהל נמשכת בינתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחבה המרכזית בטבריה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית טבריה נמסר בתגובה: "כל מחאה או הפגנה צריכה להיעשות באישור גורמי החוק הרלוונטיים. חבל שבמקרה המדובר בחרו אותם שלושה אנשים לפעול ללא האישור מתוך רצון לייצר פרובוקציה תקשורתית. העירייה, ללא קשר לאופי המחאה, לא תיתן יד וחופש פעולה למחאות ולהפגנות שאינן על פי חוק, מה גם שהמחאה נעשתה במקום תיירותי ומיוחד שתליית שלטי המחאה בו פוגמת ביופיו ובייחודיותו".

בחודש שעבר אישרה הממשלה את גיוסם של כ-1,300 צעירים חרדים לשירות אזרחי ולא לשירות צבאי. בעקבות כך, הקים מחנה הפראיירים המוחה למען שוויון בנטל הגיוס לצה"ל את מאהל המחאה ברחבת רכבת מרכז בתל אביב מחדש. ראשי הקבוצה, בועז נול ועידן מילר, המועמדים ברשימת "התנועה" לכנסת ה-19, תקפו בחריפות את החלטת הממשלה, שהיא הראשונה בנושא, מאז פקע תוקפו של חוק טל בחודש אוגוסט האחרון. "מדובר במהלך פופוליסטי נוסף של נתניהו, שמבקש לרצות את ש"ס על חשבון האינטרס הציבורי", אמרו נול ומילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully