וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "התקיפה הישראלית בסוריה - צעד נואש"

בפגישה עם צמרת השלטון בדמשק גיבה מזכיר מועצת הביטחון הלאומית של אירן, סעיד ג'לילי, את בעל הברית בשאר אסד, ואמר כי על מדינות ערב לתמוך בעם הסורי. ביידן: "אסד רודן"

בעוד האופוזיציה הסורית זוכה להכרה, גם אם באופן חלקי, מצד התומכת העיקרית של המשטר בדמשק, טהרן לא שוכחת להביע סולידריות גם כלפי בעל בריתה, בשאר אסד. מזכיר מועצת הביטחון הלאומית של אירן, סעיד ג'לילי, הגיע היום (שבת) לביקור בסוריה, ונפגש עם צמרת השלטון הסורית, הנאבקת זה קרוב לשנתיים עם מתנגדיה. סוכנות הידיעות האירנית PressTV דיווחה כי ג'לילי, הנחשב למקורבו של המנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר בפגישה עם הנשיא הסורי, בשאר אסד, כי ארצו "תעניק את כל התמיכה הנדרשת כדי שסוריה תוכל להתמודד עם כל הקונספירציות היהירות של מדינות המערב".

מזכיר מועצת הביטחון הלאומית של אירן, סעיד ג'לילי, מבקר בסוריה. רויטרס
הנציג האירני עם צמרת השלטון הסורית בדמשק/רויטרס

סוכנות הידיעות האירנית, המהווה שופר לתעמולת השלטונות בטהרן, דיווחה בנוסף כי ג'לילי, המכהן כנציג המשטר לשיחות הגרעין עם שש המעצמות, התייחס בנוסף לפרסומים לפיהם ישראל תקפה השבוע מרכז מחקר סורי שבו היו אמצעי לחימה שיועדו לחיזבאללה, ואמר כי "התוקפנות הישראלית והכוחות הבינלאומיים היהירים ניסו לנקום על ידי תקיפה של העם הסורי". לדבריו, "מדובר בצעד נואש של ישראל והמערב". ג'לילי קרא למדינות ערב לפעול כדי להפחית את סבלם של האזרחים הסורים, אשר ארצם נמצאת בחזית הלחימה נגד ישראל".

ארה"ב: "הרודן אסד חייב לעזוב את השלטון"

המגזין האמריקאי "טיים" דיווח כי ישראל תקפה בשבוע החולף, בלילה שבין שלישי לרביעי, כמה מטרות בסוריה. גורמים רשמיים באחת ממדינות המערב מסרו כי לישראל ניתן "אור ירוק" מהממשל בוושינגטון לבצע תקיפות אוויריות נוספות בשטח סוריה. עד כה דווח על תקיפה של מכון מחקר לפיתוח נשק ביולוגי ממזרח לדמשק, על רקע החשש כי ייפול לידיהם של מורדים איסלמים הנלחמים בכוחותיו של נשיא סוריה. כמו כן דווח על תקיפה של שיירה שהובילה מערכות טילים מתקדמות נגד מטוסים שיועדו לארגון חיזבאללה. אלא שעל פי גורם מערבי, קיים מידע על תקיפה של מטרה אחת או שתיים נוספות.

יו"ר קואליציית ארגוני האופוזיציה בסוריה, מואז אל-חטיב, אמר היום כי הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, בימים הקרובים. במהלך ועידה ביטחונית המתקיימת במינכן שבגרמניה. נפגש אל-חטיב עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. בתום הפגישה אמר אל-חטיב כי הוא הוזמן למוסקבה, כדי לדון בדרכים למציאת פתרון למלחמת האזרחים בארצו. סגן הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, ערך גם הוא פגישה עם מנהיג האופוזיציה הסורית. ביידן אמר כי הממשל האמריקאי פועל לחיזוק האופוזיציה הסורית וכי אסד, אותו כינה "רודן", חייב לעזוב את השלטון. במהלך הוועידה אמר ביידן כי ארצות הברית העבירה עד כה סיוע בסך 50 מיליון דולרים לאופוזיציה הסורית, אך הדגיש כי לא מדובר בהעברת אמצעי לחימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully