וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "התקיפה בסוריה בוצעה נגד מטרות נוספות"

לפי המגזין טיים, נוסף לתקיפת מכון לפיתוח נשק ביולוגי ושיירה שהובילה מערכות נ"מ, יעדים נוספים הותקפו בפעולה. עוד נמסר כי לישראל ניתן אור ירוק מארה"ב לתקיפות נוספות

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שעלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(תיעוד רגע ההפצצה של המתקן ממזרח לדמשק)

המגזין האמריקני "טיים" דיווח אמש (שישי) כי ישראל תקפה השבוע בלילה שבין שלישי ורביעי מספר מטרות בסוריה ולא אחת בלבד. וזאת בהתבסס על מידע מגורמים רשמיים במערב. לדברי אותם גורמים, לישראל אף ניתן "אור ירוק" מהממשל בוושינגטון לערוך תקיפות אוויריות נוספות בשטח סוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקום המכון לפיתוח נשק ביולוגי, ממזרח לדמשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה דווח על תקיפה של מכון מחקר לפיתוח נשק ביולוגי ממזרח לדמשק, על רקע החשש כי ייפול לידיהם של מורדים איסלמיים הנלחמים בכוחותיו של נשיא סוריה, בשאר אסד. כמו כן דווח על תקיפה של שיירה שהובילה מערכות טילים מתקדמות נגד מטוסים שיועדו לארגון חיזבאללה. אלא שעל פי גורם מערבי, קיים מידע על תקיפה של מטרה אחת או שתיים נוספות.

מוקדם יותר דווח כי סוריה הגישה מחאה רשמית על תקיפת מכון למחקר מדעי בג'מראיא, מצפון-מערב לבירה דמשק. כמו כן דווח על תקיפה שביצעה לכאורה ישראל נגד שיירה שהובילה מערכות טילים מתקדמות נגד מטוסים לכיוון אזור בקאע שבמזרח לבנון. לדברי גורמים רשמיים, הנשק נועד להגיע לידי חיזבאללה, המקורב למשטרו של אסד, שכן מערכת הנ"מ המתקדמת מדגם SA-17 עלולה להרתיע פעולה של חיל האוויר הישראלי בשמי לבנון.

שר ההגנה האמריקני, ליאון פנטה התייחס הלילה לדיווחים על תקיפה ישראלית בשטחי סוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. לדברי פנטה, ארצות הברית מודאגת מה"כאוס" השורר בסוריה, ומזליגת נשק אפשרית מהמדינה לארגון חיזבאללה כתוצאה מכך. בתגובה לשאלה על התקיפה שבוצעה לכאורה, אמר פנטה כי הוא אינו יכול למסור פרטים משיחות סגורות עם ישראל, אולם ארצות הברית תומכת במהלך שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully