וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לסוריה ולחיזבאללה אין אינטרס לתקוף בישראל"

אלוף (במיל') עמוס ידלין אמר כי "מדינת ישראל יודעת לצאת ולעשות פעולה אקטיבית כנגד איום". לדבריו, לחיזבאללה יש "מספר מכובד של טילים שיכולים להגיע לתל אביב"

ראש אגף המודיעין לשעבר וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל') עמוס ידלין, התייחס אמש (שישי) לתקיפה בסוריה לכאורה על ידי ישראל ואמר כי "לסוריה ולחיזבאללה אין אינטרס לצאת למלחמה נגד ישראל". בראיון שהעניק לאולפן שישי בערוץ 2 אמר ידלין כי לפי תפיסת הביטחון של ישראל, ישנם מקרים בהם נדרש לקום ולעשות מעשה. "מדינת ישראל יודעת לצאת ולעשות פעולה אקטיבית כנגד איום", הוסיף.

"סוריה עסוקה במלחמת אזרחים שבה הצבא מותש אחרי שנתיים שהוא נלחם בכל רחבי סוריה והעובדה שאסד שורד היא בגלל שהעולם החיצוני לא מתערב כי אל מול המורדים יש לאסד יתרון צבאי משמעותי ביותר", הסביר ידלין והוסיף כי "חיזבאללה היא גוף שהוקם על ידי האירנים והסורים כדי לפעול בזמן הנכון לפי האינטרסים שלהן". עם זאת, הוא אמר כי "שגיאות משני הצדדים יכולות לדרבן לזה".

ידלין התייחס לאפשרות של תקיפה ישראלית באירן או בסוריה והסביר כי השאלה שיש לשאול לפי יציאה למלחמה היא האם הפעולה תשיג את מטרתה ובאמת תעצור את האיום המתהווה. לדבריו, לחיזבאללה יש עשרות אלפי רקטות קצרות טווח ו"מספר מכובד של טילים שיכולים להגיע לתל אביב". הוא הסביר כי חיזבאללה הוא "ארגון הטרור היחיד בעולם שיש לו טילים ארוכי טווח, שמנסה להשיג הגנה אווירית וטילי חוף ים ונשק כימי". לדבריו, "כל ההגדרות האלה הוגדרו על ידי ישראל כקו אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully