וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג המורדים בסוריה ייפגש עם שר החוץ של אירן

בקיעים בקואליציה של אסד: מנהיג האופוזיציה הסורית, מואז אל-חטיב יערוך פגישה היסטורית עם עלי אכבר סלאחי האירני ושוחח עם שר החוץ הרוסי לברוב וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

בקיעים בתמיכה הרוסית והאירנית בדמשק? יו"ר קואליציית ארגוני האופוזיציה בסוריה, מואז אל-חטיב, זוכה להכרה מצד שתי המדינות שבמשך קרוב לשנתיים, מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, הביעו תמיכה בלתי מסויגת בנשיא הסורי בשאר אסד. אל-חטיב המייצג את כוחות המורדים בסוריה, נפגש היום עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במהלך ועידה ביטחונית במינכן שבגרמניה. מקורות דיפלומטיים מסרו כי תיתכן פגישה היסטורית בין מנהיג המורדים באסד לבין שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, אשר משטרו תומך באסד באופן מוצהר ואף מעמיד לרשותו אספקה צבאית.

מנהיג המורדים הסורים, מואז אל-חטיב, נפגש עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. רויטרס
"אסד הרודן חייב לרדת מהשלטון". אל-חטיב בפגישתו עם סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן/רויטרס

מאז תחילת ההתקוממות העממית נגד המשטר בדמשק, כוחות המורדים טוענים בתוקף כי אירן שלחה לטובת צבא סוריה לוחמים ממשמרות המהפכה של הרפובליקה האיסלמית. "השיחות בנושא מציאת פתרון למשבר בסוריה גוברות באחרונה, והאירנים מראים סימני התקרבות, נחכה ונראה מה יהיו התוצאות של המהלך", אמרו הגורמים. בתום פגישתו של אל-חטיב עם שר החוץ של הרוסי לברוב אמר מנהיג האופוזיציה הסורית כי הוא הוזמן למוסקבה כדי לדון בדרכים לסיום מלחמת האחים בארצו. מאז פרוץ ההתקוממות העממית במשטר אסד, במרץ 2011, נציגי רוסיה וסין מנעו כל ניסיון של מועצת הביטחון של האו"ם להעביר החלטה שתכריח את אסד לעצור את שפיכות הדמים. הפגישה בין אל-חטיב לבין לברוב עשויה לקדם מהלך להשגת הסכם בין אסד, המסרב לפי שעה לפנות את כסאו, לבין מתנגדיו.

אירן: "התקיפה הישראלית - צעד נואש"

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נפגש אף הוא עם מנהיג האופוזיציה הסורית. לדבריו, הממשל האמריקאי פועל לחיזוק האופוזיציה הסורית וכי אסד, אותו כינה "רודן", חייב לעזוב את השלטון. במהלך הוועידה אמר ביידן כי ארצות הברית העבירה עד כה סיוע בסך 50 מיליון דולרים לאופוזיציה הסורית, אך הדגיש כי לא מדובר בהעברת אמצעי לחימה.

במקביל למפגש ההיסטורי בין נציג אירני רשמי לבין האופוזיציה הסורית, המשטר בטהרן שלח נציג גם לדמשק. מזכיר מועצת הביטחון הלאומית של אירן, סעיד ג'לילי, הנחשב למקורבו של המנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי, נפגש היום עם אסד, והביע את תמיכתו במשטר הסורי. "נעניק את כל התמיכה הנדרשת כדי שסוריה תוכל להתמודד עם כל הקונספירציות היהירות של מדינות המערב", אמר ג'לילי בפגישה. הוא התייחס בנוסף לפרסומים לפיהם ישראל תקפה השבוע מרכז מחקר סורי שבו היו אמצעי לחימה שיועדו לחיזבאללה, ואמר כי "התוקפנות הישראלית והכוחות הבינלאומיים היהירים ניסו לנקום על ידי תקיפה של העם הסורי". לדבריו, "מדובר בצעד נואש של ישראל והמערב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully