וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סרן זיו קטוע היד העניק סיכת לוחם לחייליו

זיו שילון, שאיבד את ידו בפיצוץ מטען על הגדר בעזה, התייצב בטקס המרגש ואמר ללוחמים: "בכל פעם שביקרתם - נעשיתי חזק ונחוש יותר. נדרשים אתם לתת מעצמכם עד חירוף נפש"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

התרגשות רבה נרשמה היום (חמישי) בחטיבת גבעתי: שלושה חודשים אחרי שנפצע קשה ואיבד את ידו בפיצוץ מטען על גבול רצועת עזה, העניק סרן זיו שילון את סיכת הלוחם לחיילי פלוגתו, בטקס שנערך בירושלים. הקצין, שריגש רבים כאשר התעטף בדגל ישראל לאחר שהתעורר, פנה ללוחמים ואמר: "דעו לכם שבכל פעם שאחד מכם הגיע לבקר - חיילים, מפקדים, נגדים וקצינים - נעשיתי חזק יותר ונחוש יותר להשלים משימה שהחלה לפני שנה ושלושה חודשים, להביא אתכם למעמד סוף המסלול - כלוחמים. משימה שביום האחרון שלה נפצעתי וקיבלתי אתגר נוסף: להישאר בחיים ולהחלים כמה שאוכל, על מנת שיום אחד אולי אזכה לפקד על אנשיי".

סרן זיו שילון, שנפגע בגבול עזה ואיבד את ידו, בטקס הענקת סיכות ללוחמיו, ינואר 2013. דובר צה"ל
סרן זיו שילון עם הלוחמים/דובר צה"ל

בהמשך הוסיף שילון: "נדרשים אתם, כקומץ מטובי בנינו, לעצור את חייכם ולתת מעצמכם עד רמת חירוף הנפש. לא ינום ולא יישן שומר ישראל". בסוף דבריו הודה לחייליו, לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים.

התקרית שבה נפצע שילון, מפקד פלוגת מסלול בגדוד צבר, אירעה ב-23 באוקטובר, במהלך פעילות מבצעית על גדר המערכת ליד כיסופים שבמרכז רצועת עזה. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא פצוע באורח בינוני, ומאוחר יותר הידרדר מצבו והוגדר כקשה. שילון איבד את אחת מידיו בפיצוץ, והרופאים נאבקו על הצלתה של היד השנייה, בתקווה שיתאפשר תפקוד מסוים שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הענקת סיכות לוחם ללוחמי גבעתי בידי מפקדם, סרן זיו שילון, שנפגע בגבול עזה ואיבד את ידו, ינואר 2013. דובר צה"ל
"יום אחד אולי אזכה לפקד על אנשיי"/דובר צה"ל

"הוצאתי מטען ונפצעתי, זה חלק מהדברים שאנחנו נדרשים אליהם - לסכן את החיים בשביל לשמור על האזרחים", שחזר שילון חמישה ימים אחרי הפציעה. "יד אחת עפה לי, השנייה התרסקה. החזרתי את היד שעפה עם החצי שנשאר לי. הכנסתי את עצמי לרכב ואמרתי לחובש לשים לי חוסם עורקים. הוא תפקד כמו שצריך".

כבר בימים שלאחר האירוע הביע שילון את געגועיו לחיילי הפלוגה. "אני אוהב אותם, הם מספר 1 אצלי", אמר. את מיטתו פקדו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לו "תודה בשם כל עם ישראל", הרמטכ"ל בני גנץ ואלוף פיקוד הדרום טל רוסו. כשלושה שבועות אחר כך הוא הועבר למחלקת השיקום בבית החולים תל השומר. "לא קל לאבד ידיים, אבל אני אמשיך", אמר לאחר המקרה.

הרמטכ"ל בני גנץ מבקר את הקצין פצוע סרן זיו שילון. דובר צה"ל
"כל ביקור הפך אותי נחוש וחזק יותר". הרמטכ"ל גנץ מבקר את שילון בבית החולים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully