וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בברזיל: בעל המועדון ניסה להתאבד במעצר

כמעט שבוע לאחר השריפה שגבתה את חייהם של 235 צעירים, ניסה אחד הבעלים לשים קץ לחייו בעודו מאושפז. חקירת השריפה גילתה כי חברי הלהקה קנו זיקוק זול שלא מתאים למתחם סגור

אחד מבעלי המועדון הברזילאי אשר נשרף בתחילת השבוע והביא למותם של 235 צעירים ניסה להתאבד – כך אישרה אמש (רביעי) המשטרה המקומית. אליסנדרו ספור, אחד מארבעת העצורים בפרשה, נעצר ביום ראשון לאחר השריפה הקטלנית במועדון "קיס" בעיר סנטה מריה שבברזיל. ספור ניסה לשים קץ לחייו בעודו מאושפז בבית חולים בו אושפז בשל שאיפת עשן. חדרו היה מוקף באותו שעה באבטחה משטרתית, כך דיווחה מפקדת משטרת סנטה מריה, ליליאן קרוז.

אבלים יום אחרי השריפה בברזיל 28 בינואר 2013. רויטרס
2,000 בני אדם במתחם היכול להכיל 691 בלבד. המועדון השרוף/רויטרס

בעודו מתקלח, הסיר ספור את צינור המקלחת וקשר אותו לחלון, אך השוטרים במקום עצרו אותו לפני שהספיק לכרוך את הצינור סביב צווארו. "כל הראיות מצביעות על כך כי בכוונתו הייתה לשים קץ לחייו", אמרה קרוז. "הוא שבור". מלבד ספור עצרה המשטרה את שותפו במועדון, מאורו הופמן, את סולן הלהקה שהופיעה בערב השריפה, מרצ'לו דה ג'יזס דוס סנטוס, ואת מפיק המופע, לוסיאנו בונילה. בד בבד תושבי העיר הדרומית סנטה מריה יצאו לרחובות ודורשים לשפוט את האחראים. "אנו צופים בעבודת המשטרה האוספת ראיות שייסיעו בחקירתנו", אמר התובע הכללי, סיזר קארלן.

שריפה במועדון לילה בסנתה מריה בברזיל, ינואר 2013. רויטרס
ארונות ההרוגים בשריפה, אשר הוצבו במרכז הסרוט המקומי/רויטרס

במהלך הופעת הלהקה "גריזלדה פנדאנגוריה" השתמש אחד מחבריה בזיקוקים אשר הציתו את האש, בעודם יודעים כי הזיקוקים מתאימים לשימוש בשטח פתוח, כך מסרה המשטרה והוסיפה כי הזיקוקים שהציתו את האש נקנו משום שהיו זולים יותר מאלו המתאימים לשימוש במתחם סגור. במועדון נכחו כ-2,000 בני אדם כשהשריפה החלה להתפשט במהירות. אלו שניסו להימלט מהדלת היחידה במתחם רמסו למוות בדרכם אחרים. למעלה ממאה מהקורבנות היו סטודנטים באוניברסיטת סנטה מריה. 82 בני אדם עדיין מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ כשמצבם של 75 מהם מוגדר קריטי. 20 אנשים נוספים התאשפזו בימים שאחרי השריפה כשהם סובלים מקשיי נשימה.

לפחות 200 הרוגים בשריפה במועדון לילה. צילום מסך
עורך הדין של הבעלים האשים את כוחות הכיבוי במותם של הצעירים. ליל השריפה/צילום מסך

מחקירה ראשונית עולה כי במועדון היה מטף לכיבוי אש שפג תוקפו והמספר המרבי של בני אדם אשר המועדון היה ראשי להכניס היה 691 בלבד. בספטמבר האחרון כיבוי האש התריעה בפני המועדון כי עליהם לחדש את הרישיון שלהם ובקשת החידוש התקבלה לפני השריפה. עורך דינו של ספור אמר כי רק שהמועדון פעל באופן חוקי ואף הוסיף כי "האשמה במותם של הצעירים היא של מכבי האש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully