וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בברזיל: קוברים את הצעירים ומחפשים אחראים

המשטרה עיכבה את בעל המועדון שבו נהרגו 231 חוגגים. גם הלהקה שהופיעה במקום, ושלכאורה גרמה לפרוץ השריפה נלקחה לחקירה. כ-80 פצועים בהם 30 באורח קשה עדיין מאושפזים

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

יממה חלפה מאז השריפה שגבתה את חייהם של 231 צעירים, ובני משפחות ההרוגים מחפשים כעת תשובות: התובע הכללי בריו גראנדה דו סול, ואלסקה אוגוסטיני, סיפר היום (שני) כי אחד מבעלי המועדון וחברי הלהקה שהופיעה שם נלקחו לתחקור על אף שנראה כי אף אחד מהם לא עומד בפני מאסר או הגשת כתב אישום עד השלמת התחקור. גורמים רשמיים מסרו כי חברי הלהקה שהיו על הבמה כשפרצה האש שוחחו עם המשטרה ואלה אישרו כי הם השתמשו בזיקוקים במהלך המופע שלהם. הגיטריסט, רודריגו למונס מרטינס, סיפר כי הוא בספק שהלהקה הייתה אחראית לפרוץ האש. "היו שם הרבה כבלים, אולי היה קצר חשמלי", אמר מרטינס לעיתון מקומי. נגן האקורדיון של הלהקה נהרג בשריפה אך חמשת החברים האחרים ניצלו.

שריפה במועדון לילה בסנתה מריה בברזיל, ינואר 2013. רויטרס
גיטריסט הלהקה מתנער מאשמה. המועדון ההרוס/רויטרס

נראה כי מספר גורמים יחלקו את האשמה בשריפה במועדון – השנייה בגודלה ובחומרתה בתולדות ברזיל. לדברי פקחי האש, השימוש באש בתוך המועדון הוא בגדר הפרת כללי הבטיחות. מועדונים ומסעדות בברזיל נבדקים על ידי פקחי הבטיחות, אך האכיפה אינה מאוזנת שכן בעלי עסקים לעתים משלמים שוחד לפקחים כדי להמשיך להפעיל את העסק שלהם. עדי ראייה סיפרו כי בעוד המבלים ניסו להימלט מהאש ביציאה היחידה מהמועדון, המאבטחים מנעו מהם זאת מאחר וחשבו כי הם מנסים להתחמק מתשלום על המשקאות שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אבלים יום אחרי השריפה בברזיל 28 בינואר 2013. רויטרס
שורות של ארונות הוצבו במרכז הספורט המקומי/רויטרס

חקירת השריפה במועדון "קיס" יכולה להיגרר במשך שנים. בשנת 2004 אירעה שריפה דומה במועדון לילה בארגנטינה בה נהרגו 194 בני אדם. חלפו למעלה משש שנים עד שבית המשפט שם מצא את חברי הלהקה שהופיעו שם כאחראים בגרימת מוות והצתת האש. אותה טרגדיה עוררה ביקורת חריפה על הפוליטיקאים המקומיים והביאה לפיטוריו של ראש עיריית בואנוס איירס. אחד המחוקקים בריו גראנדה דו סול, שבה אירע האסון בברזיל, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ועמיתיו יאסרו על שימוש בפירוטכניקה בחללים סגורים כמו מועדוני לילה. "זה לא ישיב את אלה שאיבדנו, אך לפחות נציג את הצעת החוק הזו", כתב.

אבלים יום אחרי השריפה בברזיל 28 בינואר 2013. רויטרס
אבלים בהלווית אחד ההרוגים/רויטרס

ארונות רבים, חלקם עטופים בדגלי קבוצת הכדורגל האהובה על הקורבן, הוצבו בשורות במרכז הספורט במקומי, שהפך לחדר מתים מאולתר. מניין המתים ירד אתמול מ-233 ל-231 לאחר שנראה כי כמה קורבנות נספרו פעמיים. 82 בני אדם עדיין מאושפזים בבתי חולים ברחבי העיר מוכת האסון, סנטה מריה, כשמצבם של לפחות 30 מהם עדיין מוגדר קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully