וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במועצה לזכויות אדם: "היעדרות ישראל מסוכנת"

ביקורת על ישראל שמימשה האיום להיעדר מדיון בעניינה, בגוף שנתפס בירושלים כאנטי ישראלי. ישראל היא המדינה הראשונה שנהגה כך. "אם הם לא יזהרו, הם יהרסו לכולם הליך חשוב"

ישראל הפכה אמש (שלישי) למדינה הראשונה שלא שיתפה פעולה עם ההליך הביקורת של מועצת זכויות האדם של האו"ם על אף המאמצים שנקטה ארצות הברית לעודד את שיתוף הפעולה. נציגים ישראליים לא הגיעו לז'נבה, שם התקיים דיון במסגרת הליך הביקורת הבינלאומית התקופתית של המועצה, בו משתתפות 193 מדינות.

מועצת האו"ם לזכויות אדם. AP
מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

המשלחת הישראלית הודיעה באופן בלתי רשמי למועצה של האו"ם בז'נבה כי ברצונה לדחות את השתתפותה בביקורת התקופתית, אך לא עשתה זו בהליך הרשמי. כך נוצרה חוסר ודאות בכל הנוגע לאמינות ה"איום" שהביאה לדיונים קדחתניים מאחורי הקלעים בניסיון לשכנע את ישראל לשקול שנית את עמדתה. "עודדנו את הישראלים להגיע למועצה ולהציג את הצד שלהם בסיפור, לפי הנרטיב שלהם בכל הנוגע למצב זכויות האדם במדינתם", אמרה בשבוע שעבר איליין דונהיו, שגריר ארצות הברית למועצה. "ארצות הברית עומדת לחלוטין מאחורי הביקורת התקופתית ואנו לא רוצים לראות כל פגיעה במנגנון הזה".

בניו יורק טיימס דווח כי חברי מועצה רבים הביעו חשש בישיבה אמש כי החלטת ישראל שלא להשתתף תשבור את הנוהג המקובל של שיתוף פעולה ואולי תביא לחוסר שיתוף פעולה מצדן של מדינות נוספות. חברים במועצה הביעו חשש גדול יותר כי הצעד הישראלי יעורר תגובות דומות ממדינות סגורות יותר. "אם ממשלת ישראל לא תזהר, היא תהרוס לכולם הליך בינלאומי חשוב בנוגע לזכויות האדם", כתב פיטר ספלינטר, נציג אמנסטי במועצה בז'נבה.

בהצעה שהתקבלה פה אחד הוחלט כי נשיא המועצה ינסה לשכנע את ישראל לחדש את שיתוף הפעולה עמם וזה ידווח על תוצאות המאמצים בחודש מרץ. לדברי גורמים דיפלומטיים, החלטתה של ישראל שלא להופיע בפני המועצה משקפת תסכול ארוך שנים של המדינה מהמועצה, אשר נתפסת כ"אנטי-ישראלית". על אף המתח בין המועצה לישראל, המדינה שיתפה עמה פעולה עד למאי האחרון , אז הודיעה ישראל למועצה כי החליטה להתנתק מ"הכלי המדיני הנוח, העושה שימוש ציני לקידום מטרות פוליטיות מסוימות, ומנגח ועושה דמוניזציה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully