וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל שחרורו של הישראלי שנעצר לפני כחודש בסיני

ניר יהב

28.1.2013 / 19:21

בית משפט במצרים האריך ב-15 ימים את מעצרו של אנדריי פשניצ'ניקוב, בניגוד להחלטת בית משפט אחר בסיני שהורה לשחררו. עורך דינו ערער, אולם ערעור הפרקליטות התקבל

בית משפט במצרים ביטל היום (שני) החלטה מסוף השבוע של בית משפט בחצי-האי סיני לשחרר את הישראלי אנדריי פשניצ'ניקוב, העצור כחודש במדינה בחשד להסתננות בלתי חוקית. ההחלטה היום התקבלה בעקבות ערעור של הפרקליטות המצרית על ההחלטה לשחררו. בית המשפט קבע כי בהמשך השבוע ייערך דיון נוסף בעניינו, לאחר שהפרקליטות טענה כי ההחלטה לשחררו הייתה מנוגדת לחוק.

אנדרי פשניצ'ניקוב. AP
מעצרו הוארך ב-15 ימים. פשניצ'ניקוב/AP

בערעור של הפרקליטות נטען כי יש להאריך שוב את מעצרו לאחר שחקירתו העלתה בבירור כי עבר את הגבול בצורה בלתי חוקית. עורך דינו של הצעיר הישראלי הביע את התנגדותו, אולם בית המשפט החליט לקבל את הערעור. בנוסף לכך החליט בית המשפט להאריך את מעצרו של פשניצ'ניקוב ב-15 ימים נוספים.

איש קבע לשעבר ופעיל שמאל רדיקלי

אנדריי פשניצ'ניקוב נעצר בסיני ב-28 בדצמבר לאחר שנכנס לתוך המדינה בצורה בלתי חוקית וללא מסמכים. בתחילה דווח כי פשניצ'ניקוב נחקר בחשד לריגול, אולם כעבור ימים ספורים התברר כי פשניצ'ניקוב חשוד בהסתננות בלתי-חוקית לתוך המדינה. לו בית המשפט היום היה דוחה את ערעור הפרקליטות, היה פשניצ'ניקוב משתחרר ושב לישראל.

שלשום סיפרה ידידתו של פשניצ'ניקוב, ליזי שגיא, כי בית המשפט במצרים קיבל החלטה להסגיר את פשניצ'ניקוב לישראל. "זהו הליך נזיל בזמן, אבל לפחות יש החלטת שופט", סיפרה. מבית המשפט בשארם נלקח אנדריי בחזרה לתחנת המשטרה בנואיבה, שם הוא עצור מאז סוף דצמבר, בחשד שעבר את הגבול לסיני באופן בלתי חוקי. מעצרו של פשניצ'ניקוב בן ה-25, לשעבר איש קבע בחיל התקשוב ופעיל שמאל רדיקלי, הוארך פעמיים ב-15 יום על מנת להשלים את חקירתו בנוגע להסתננות בלתי חוקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully