וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוארך ב-15 ימים מעצר הישראלי העצור במצרים"

ניר יהב

14.1.2013 / 16:52

כלי תקשורת במצרים מדווחים כי הפרקליטות הורתה להאריך את מעצרו של אנדריי פשניצ'קוב על מנת להשלים את חקירתו, לאחר שחצה על פי החשד את הגבול באופן בלתי חוקי

הפרקליטות במצרים הורתה להאריך ב-15 ימים את מעצרו של הישראלי אנדריי פשניצ'ניקוב, שנעצר בסוף החודש שעבר בחשד שעבר את הגבול לסיני באופן בלתי חוקי, כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווח, מעצרו של פשניצ'ניקוב, בן 25, הוארך על מנת להשלים את חקירתו בנוגע להסתננות בלתי חוקית לתוך מצרים.

בשבוע שעבר דיווח אתר החדשות של חמאס, "א-ריסאלה" כי משלחת ישראלית בכירה ערכה ביקור בן מספר שעות בקהיר שבמהלכו חבריה דנו עם השלטונות במצרים על השבתו של הצעיר הישראלי. לדברי גורם שנחשב מהימן, המשלחת לא הצליחה לשכנע את מצרים לשחרר את פשניצ'ניקוב וישראל ממתינה לסיום חקירתו. במקביל, גורם ביטחוני מצרי אמר כי בחקירתו של פשניצ'ניקוב התגלה כי כוחות הביטחון עקבו אחר קשריו לכאורה עם תנועות מהפכה ליברליות ואיסלמיות.

בנוסף, דווח כי פשניצ'ניקוב אמר לחוקריו כי הוא פעיל למען הפלסטינים, וכן כי לא הצליח לשכנע אותם מדוע נכנס למצרים בדרך לא חוקית במקום להיכנס דרך מעבר טאבה.

ניסה גם בעבר להכנס למצרים

בחודש יוני התראיין פשניצ'ניקוב לוואלה! חדשות לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חריג באשמת הפרת צו של אלוף פיקוד המרכז, האוסר על כניסה לשטחי A, כיוון שהעתיק בחודשיים שקדמו לכן את מקום מגוריו אל מחנה הפליטים דהיישה שבבית לחם. פשניצ'ניקוב, החליט לעבור להתגורר בשטחי הרשות הפלסטינית לאחר שהגיע לכלל מסקנה כי הוא "לא מכיר במערכת הציונית", והביע את רצונו להזדהות במאה אחוזים עם האוכלוסייה הפלסטינית המדוכאת, כהגדרתו. פשניצ'ניקוב אף ביקש לוותר על אזרחותו הישראלית, אולם כתב האישום הוגש נגדו, לאחר שהועלתה טענה שהוא הצטרף לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - טענה שלבסוף לא הוכנסה לכתב האישום.

בעבר אף ניסה פשניצ'ניקוב להיכנס לשטח מצרים מבלי להחתים את דרכונו, והוא אותר והוחזר לישראל. בהמשך נעצר והובא לדיון במעצרו, סירב לקבל את תנאי השחרור ונשאר במעצר מספר ימים נוספים. לאחר מכן השתחרר עם קבלת התנאים והפקיד את שני דרכוניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully