וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישראלי העצור במצרים יוסגר באופן מיידי לישראל"

26.1.2013 / 23:49

חברתו של אנדריי פשניצ'ניקוב, שנכחה במשפטו בשארם א-שיח' סיפרה על החלטת השופט אך לא ידעה להעריך מתי תבוצע ההחלטה. "הוא מעולם לא נחקר בחשד להיותו מרגל"

"אנדריי פשניצ'ניקוב יוסגר באופן מיידי לישראל", כך אמרה ליזי שגיא, חברתו של אנדריי שהגיעה הבוקר (שבת) למשפטו בשארם א-שיח', מצרים. לדבריה, על אף ההחלטה, הוא יוסגר לישראל בהליך פורמלי, "הליך נזיל בזמן, אבל לפחות יש החלטת שופט", סיפרה. מבית המשפט בשארם נלקח אנדריי בחזרה לתחנת המשטרה בנואיבה, שם הוא עצור מאז סוף דצמבר, בחשד שעבר את הגבול לסיני באופן בלתי חוקי. מעצרו של פשניצ'ניקוב בן ה-25, לשעבר איש קבע בחיל התקשוב ופעיל שמאל רדיקלי, הוארך על מנת להשלים את חקירתו בנוגע להסתננות בלתי חוקית לתוך מצרים. "הסבירו לנו שזו הפרוצדורה הרגילה של הארכות מעצר והוא נחקר כי הוא פשוט היה בלי דרכונים".

אנדרי פשניצ'ניקוב. AP
"שבת רעב 13 יום". פשניצ'ניקוב/AP

"נסענו היום מוקדם לשארם וחיכינו שיביאו אותו. נתנו לנו לראות אותו ונתנו לו משהו לאכול. נתנו לאמא שלו לדבר איתו", סיפרה שגיא. מקורות ביטחוניים במצרים אמרו לאחר מעצרו של אנדריי כי הוא התגנב דרך מעבר גבול וצילם מתקנים ביטחוניים של צבא מצרים. "לקחנו עורכת דין מצרית, שנכנסה לייצג אותו בדיון שהיה בדלתיים סגורות. היא סיפרה לשופט דברים שאמר לה עורך הדין הפלסטיני שהיה עמנו, עדנן שהוא חברו של אנדריי", אמרה שגיא. "היא אמרה לשופט שמעולם לא חקרו את אנדריי על ריגול- המילה ריגול עלתה בחשדות, אבל הוא לא נחקר בחשד להיותו מרגל".

ביום שני האחרון נסעה ליזי יחד עם אמו וחבריו של אנדריי לנואיבה. אחד מהחברים, עזרא, נכנס לתחנת המשטרה ודיבר עם השוטרים על אנדריי. "לא נתנו לו לראות אותו אבל התייחסו אליו יפה. קיווינו שיאפשרו לנו להעביר לו דברים", אמרה שגיא. "אמרו לנו שהוא הועבר. עדנן (עורך הדין הפלסטיני) נכנס לתחנה עם אמא של אנדריי ובן זוגה ונתנו לה לראות אותו אחרי ארבעה שבועות שהם לא התראו". לדבריה, אז התברר להם כי אנדריי מצוי בשביתת רעב ב-13 הימים האחרונים, וסירב אף לשתות. "עזרא נתן לו שתייה, והוא הסכים לשתות ולאכול. הקצין הסכים שנלך לקנות לו אוכל מזין. חשבנו שניתן את האוכל לקצין ונלך אבל להפתעתנו הגדולה, הוא ביקש מאתנו לשבת והלך לקרוא לאנדריי - הביאו אותו ללא אזיקים, התחבקנו והתנשקנו". הוא סיפר לחבריו כי יחס שאר העצורים אליו היה טוב ובתחילה היה לו יותר קשה בשל החקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully