וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נערך לסוריה: "שיתוף פעולה צמוד עם ארה"ב"

טל שלו

28.1.2013 / 14:25

בזמן שראש הממשלה שיבח את שיתוף הפעולה, אמר אובמה כי יש שאלות רבות עליהן צריך לענות לפני פעולה אפשרית בסוריה. בין יתר תהה האם פעולה תעורר שימוש סורי בנשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע המתיחות בזירה הסורית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי לישראל ולארה"ב ''יש שיתוף פעולה הדוק בכל הנושאים, כולל המצב המתפתח בסוריה. זהו שיתוף פעולה הדוק בין הממשלות שלנו ואני מאמין שזה חשוב ליציבות באזור ולביטחון ישראל, וזוכה להערכה רבה''. נתניהו אמר את הדברים בפגישה שקיים עם משלחת חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים בראשות חבר הקונגרס רוב וויטמן.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפגישה בבית הלבן, פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"שיתוף פעולה חשוב שזוכה להערכה רבה" נתניהו ואובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

חבר הקונגרס וויטמן אמר לנתניהו כי ''אנו מעריכים מאד את היחסים בין ארה''ב לישראל. עם כל האתגרים באזור, עליהם דיברת, אנו מחויבים להיות כאן כדי להבין את האתגרים ולראות כיצד אנו יכולים לסייע לישראל להתמודד איתם ולוודא שהאזור ימשיך לפעול למען האינטרסים של כולם''.

בשבוע האחרון קיים נתניהו שורה של דיונים קדחתניים בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון ושרי התשיעייה בסוגיית הנשק הכימי בסוריה. אתמול נפגש עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, והיום טס יועצו לביטחון לאומי, אל"מ במיל' יעקב עמידרור, לשיחות תיאום עם בכירי ממשלה הרוסית במוסקבה. בפתח ישיבת הממשלה אתמול בבוקר הביע שוב ראש הממשלה נתניהו את דאגתו מנפילת הנשק הכימי בסוריה לידיים עוינות. הממשל האמריקני הכין בתיאום עם מספר מדינות תכניות מבצעיות לפעולה אפשרית במקרה שהחשש יתממש. אפשר להעריך כי תקיפה צבאית ישראלית בסוריה היא האופציה האחרונה ולה יקדמו לה ככל הנראה פעולות של ארצות הברית ונאט"ו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דו"ח: הצבא הסורי מפגיז אזרחים בתור ללחם. צילום מסך
אובמה מבקש להבטיח את שלום האזרחים בסוריה. סורים בתור ללחם/צילום מסך

אך היום נראה כי אובמה מצדו עדיין מהסס בכל הנוגע לפעולה בסוריה. בראיון משותף ל-60 דקות של אובמה עם מזכירת המדינה היוצאת הילארי קלינטון ששודר הלילה, התייחס אובמה שוב לנושא סוריה ואמר כי סוריה היא "דוגמא קלאסית" למעורבות בינלאומית של ארצות הברית בה הם מבקשים "לוודא כי לא רק ביטחון ארצות הברית יוגבר, אך גם כי ביטחון האזרחים בסוריה מובטח וכך גם שכנותיהם כמו ישראל, אשר יושפעו באופן משמעותי מפעולה שכזו".

בראיון אחר, למגזין "ניו ריפבליק" סיפר אובמה כי המשבר בסוריה מגיע לתשומת ליבו באופן יום-יומי, "ויש חדשות טובות לעיתים נדירות". הוא מספר כי חלק גדול מיומו מוקדש לנושא וכי הוא נאבק עם השאלה "איפה ומתי ארצות הברית תתערב או תפעל". "במקרה כמו זה שבסוריה, אני חייב לשאול, האם אנו יכולים להביא לשינוי המצב? האם להתערבות צבאית תהיה השפעה כלשהי? איך זה ישפיע על היכולת שלנו לתמוך בכוחות שלנו שעדיין באפגניסטן? האם זה יכול לעורר אלימות קשה יותר או שימוש בנשק כימי? מה הוא האופק הטוב ביותר למשטר פוסט-אסד? ואיך אני יכול להתייחס לעשרות אלפי ההרוגים בסוריה לעומת עשרות אלפי ההרוגים שמתים גם עכשיו בקונגו? אלו שאלות לא פשוטות ואני ניגש להם בדרך הטובה ביותר שאני מכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully