וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמו של אסד עזבה את סוריה לאיחוד האמירויות"

ניר יהב

25.1.2013 / 11:16

בראיון לרשת CNN טען שגריר ארה"ב בסוריה, רוברט פורד, כי עוד ועוד אנשי משטר אסד עוזבים את דמשק, כולל אמו ואחותו שנמצאת בדובאי. "הם בעצמם יודעים שהם מפסידים", אמר

אניסה מחלוף, אלמנתו של חאפז אסד ואמו של הנשיא הסורי בשאר אסד, עזבה את דמשק ושוהה באיחוד האמירויות, בעוד אחותו של הנשיא בושרא נמצאת בדובאי - כך אמר הלילה (שישי) שגריר ארה"ב בסוריה, רוברט פורד, בראיון לרשת CNN. פורד הבהיר כי עוד ועוד אנשי המשטר עוזבים את המדינה, לאחר שבתחילת השבוע כבר טענו גולים סורים כי אמו של אסד שוהה זה כמה ימים באיחוד האמירויות.

תצלום ארכיון של משפחת אסד. רויטרס
אסד ובני משפחתו/רויטרס

פורד גם ציין כי דובר משרד החוץ לשעבר, ג'יהאד מקדיסי, ערק לארה"ב. עם זאת, גורם בכיר במשרד החוץ האמריקאי אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי מקדיסי אינו נמצא בארה"ב. בחודש שעבר דווח כי מקדיסי ערק משורות המשטר בדמשק, אולם לטענת עיתון לבנוני המזוהה עם חיזבאללה, מקדיסי לא ערק מהמשטר אלא קיבל חופשה של כמה חודשים.

השגריר הבהיר כי צמרת המשטר נחלשת. "הם בעצמם יודעים שהם מפסידים. כששגריר האו"ם והליגה הערבית לחדר ברהימי נפגש עם בשאר אסד בפעם האחרונה בדצמבר במשרדו, הוא אמר לנו שניתן לשמוע ארטילריה מחוץ למשרד הנשיא. הלחימה מתקרבת עכשיו למעגל הפנימי עצמו. כך שניתן לתאר מה הדבר עושה למורל שלהם".

שגריר ארה"ב בסוריה, רוברט פורד (מימין), במפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד, דמשק, ינואר 2011. רויטרס
פורד עם הנשיא אסד לפני שנה/רויטרס

לפי נתוני האו"ם, מאז תחילת ההתקוממות, מספר הפליטים הסורים הגיע ל-678,000, כששלוש מדינות מתמודדות עם זרם הפליטים - טורקיה, לבנון וירדן. אנמר חמוד, דובר ממשלת ירדן לענייני פליטים סורים, אמר כי רק מיום רביעי אחר הצהריים ועד חמישי בבוקר עברו לירדן 3,581 פליטים - שיא של פליטים בלילה אחד. "אנחנו לא יודעים מתי זה ייפסק", הסביר אנדרו הרפר, ראש סוכנות הפליטים של האו"ם בירדן, וציין כי מספר הפליטים גדל משמעותית בשבועיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully