וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן תוקף את אסד: "אלים וברברי יותר מאביו"

ניר יהב

20.1.2013 / 16:20

בנאום שנשא לרגל קבלת תואר דוקטור של כבוד אמר ראש ממשלת טורקיה כי אסד כבר "עקף" את אביו במספר הקורבנות בעימותים בסוריה. "אני ממתין בקוצר רוח לנפילתו", הוסיף

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ממשיך לתקוף את נשיא סוריה, בשאר אסד. בנאום שנשא אמש (שבת) לרגל קבלת תואר דוקטור של כבוד מאחת האוניברסיטאות בדרום-מזרח טורקיה, אמר ארדואן: "כשהיחסים בינינו היו טובים, אמר לי בשאר אסד שהוא לא יעשה את הטעויות שביצע אביו, הנשיא לשעבר חאפז אסד. האב רצח 30 אלף איש בערים חומס וחמה, אולם הבן בשאר עקף אותו כשרצח כבר 60 אלף. הוא למעשה הפך את המשמעות של הדברים שהוא הבטיח לי".

"אסד האב עשה את מה שעשה בערים חומס וחמה, ואילו אסד הבן עשה זאת ועודנו עושה זאת ברוב הערים הסוריות לאורך כל המדינה", הוסיף. "גם בכך עלה הבן על אביו. המשטר הסורי עושה שימוש באלימות ברברית נגד בני עמו. כוחות הביטחון אונסים נשים סוריות ומתנהגים בצורה מבישה וברברית. המשטר לא יוכל להמשיך לבצע את הפשעים הללו. הוא לא יוכל להמשיך לשלוט במדינה ולנהוג בברבריות נגד העם".

ארדואן העריך עוד כי סופו של הנשיא אסד הולך ומתקרב: "אסד, שמצליח להמשיך בביצוע פשעיו עד רגע זה בסיוע מועצת הביטחון וכמה ממדינות האזור, יעמוד בקרוב אל מול גורלו הבלתי-נמנע". לדברי ראש ממשלת טורקיה, הוא ואנשיו ממתינים לרגע זה "בקוצר רוח". עוד הוסיף: "לאחר נפילת אסד וניצחון העם הסורי, אני מקווה שנראה תקופה חדשה ביחסים בין טורקיה לסוריה. היחסים החדשים הללו חייבים להיות אפילו יותר טובים מבעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully