וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למעלה ממיליון סורים נעצרו מתחילת ההתקוממות"

ניר יהב

17.1.2013 / 9:24

בדו"ח של ארגון לזכויות אדם סורי נכתב כי ב-22 החודשים האחרונים משטרו של אסד עצר ועינה יותר מ-99% מהשבויים. למעלה מאלף מהם מתו כתוצאה מהעינויים ורבים מוחזקים בצפיפות

מאז תחילת ההתקוממות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד לפני 22 חודשים נעצרו יותר ממיליון אזרחים סורים – כך קבע היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. בדו"ח שפרסם הארגון נטען כי יותר 99 אחוזים מהעצורים עונו, וכי תועדו 1,350 מקרים של אנשים שמתו בכלא כתוצאה מעינויים. עוד נטען כי כרגע נמצאים כ-165 אלף עצירים, אשר מוחזקים בתנאים "בלתי אנושיים" בבתי כלא ברחבי המדינה.

מורדים סורים בכלא בחלב 24 באוגוסט 2012. AP
כלואים בתת תנאים. מורדים סורים מאחורי סורגים/AP

על פי הדו"ח, משטרו של הנשיא בשאר אסד עושה שימוש בבסיסים ובמטות ביטחוניים, ביניהם שדה התעופה הצבאי בחמה, כבתי מעצר סודיים. בדו"ח מתועדים דבריהם של עצירים ששוחררו, אשר לפיהם המשטר מבצע מעשי זוועה בתוך אותם בתי כלא. בין השאר נטען כי המשטר מוציא להורג עצירים ללא משפט וללא פיקוח. הדו"ח מתקשה לקבוע כמה נשים נמצאות במעצר בבתי הכלא הסורים, אולם הוא מעריך כי מספרן עומד על כ-6,000 עצירות.

מחנות פליטים של סורים מוצפים בלבנון. AP
כ-6,000 נשים נעצרו אף הן. אישה סורית במחנה פליטים בלבנון/AP

הדו"ח דן גם במצב הצפיפות בתוך בתי הכלא ובתנאי המעצר הקשים של העצירים. "בכלא דמשק, שנועד לקלוט 2,500 עצירים בלבד, נמצאים יותר מ-8,000 עצירים", נכתב. עוד נטען כי בכלא "סידנאיא" שבפרברי דמשק – שם נמצאים בעיקר חיילים וקצינים שערקו לשורות המורדים ונתפסו - שוררת צפיפות רבה. "הסוהרים בכלא נוהגים באכזריות וברבריות כלפי העצירים. הם מכריחים אותם לשבת בתנוחות כואבות, מתעללים בהם ומענים אותם. והכל בהוראה ישירה של מפקד הכלא, טלעת מחפוז".

בתוך כך, העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר מפי גורמים בכירים באיחוד האמירויות כי אניסה מחלוף, אמו של נשיא סוריה בשאר אסד, הגיעה לביקור באיחוד האמירויות, שם היא תפגוש את בתה ואחותו של הנשיא, בושרא אסד. מפקד משטרת דובאי דאחי חלפאן אישר כי בושרא אסד, אלמנתו של הגנרל אסף שווקאת שחוסל לפני כמה חודשים בפיגוע בדמשק, נמצאת עם ילדיה באיחוד האמירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully