וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"150 אלף פליטים פלסטינים מסוריה ייקלטו ברשות"

ניר יהב

21.1.2013 / 12:17

יו"ר הרשות אבו מאזן גילה בריאיון לטלוויזיה הלבנונית כי ישראל הסכימה למהלך, אך לא ציין מתי הדבר ייקרה. בלשכת נתניהו הכחישו את הדברים: "לא נכון, אין שום הסכמה כזו"

יח"צ - חד פעמי

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שני) כי ישראל הסכימה ש-150 אלף פליטים פלסטינים המתגוררים בסוריה ייקלטו בשטחי הרשות הפלסטינית. אבו מאזן אמר את הדברים בראיון נרחב שהעניק לרשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין", שחלקים ממנו שודרו היום. אבו מאזן לא ציין בראיון, שישודר במלואו ביום שישי, אם רבבות הפליטים יגיעו בסופו של דבר לשטחי הרשות ומתי זה צפוי לקרות.

מחנות הפליטים הפלסטינים הנמצאים בסוריה נותרו כמעט לאורך כל תקופת ההתקוממות נגד המשטר הסורי, שנמשכת כבר 22 חודשים, מחוץ לקרבות. עם זאת, לפני כחודש החלו כוחותיו של הנשיא בשאר אסד להפגיז ללא הרף את מחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ, השוכן ליד הבירה דמשק. ההנהגה הפלסטינית הטילה אז, לראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים, את האחריות למותם של 20 פליטים על משטר אסד.

הלוויותיהם של פלסטינים שנורו למוות על ידי צה"ל במהלך הסתננות מסוריה לרמת הגולן, מחנה הפליטים אל-ירמוכ, סוריה, 16 במאי 2011. רויטרס
פלסטינים במחנה הפליטים אל-ירמוכ שבסוריה/רויטרס

היום מנסה יו"ר הרשות להציג פיתרון עבור אותם פליטים פלסטינים שחיים בסוריה ומגלה כאמור כי הוא קיבל הבטחה שעשרות אלפים מהם יוכלו לקבל מקלט בשטחי הרשות. בנוסף, טען כי הוא גם פועל להשבת נאיף חוואתמה, מנהיג החזית הדמוקרטית החי בסוריה, אל הגדה המערבית. עם זאת, המשיך אבו מאזן להציג קו תקיף נגד ישראל – שלכאורה אישרה את המהלך להשבת הפליטים, ויצא נגדה במספר נושאים. לדבריו, יש בישראל גורמים שרוצים לחסל אותו ולהיפטר ממנו, "כפי שעשו לערפאת". בריאיון הוא העיד כי לטענת ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, הבקיא ברזי המשא ומתן, "ישראל לחצה על הפלסטינים לדחוק אותו הצדה". אבו מאזן, שהדוקטורט שעשה עוסק במפעל הציוני, הגדיל לעשות כשאמר כי לפני מלחמת העולם השנייה "היה קשר בין הציונות לנאציזם".

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את דבריו של אבו מאזן נחרצות. "אין שום הסכמה כזו וזה פשוט לא נכון", מסרו גורמים בלשכת ראש הממשלה.

בתוך כך, גם היום נמשכת הלחימה העזה ברחבי סוריה: האופוזיציה דיווחה כי חיל האוויר הסורי תקף שכונות מגורים בכפר חמוריה שבפרברי דמשק, וכתוצאה מכך נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. עוד דווח כי כוחותיו של אסד שיגרו פגזים ורקטות לעבר העיר דאריא הנמצאת אף היא בפרברי דמשק. גם בחומס דווח על הפגזה כבדה שגרמה להרס רב בבתי מגורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully