וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי רוסיה עוזבים את דמשק; מוסקבה: "אין פינוי"

רויטרס

23.1.2013 / 15:17

עשרות נשים וילדים עזבו אמש את סוריה והגיעו למוסקבה, אך משרד החוץ הרוסי משדר "עסקים כרגיל". אחת המפונות סיפרה על הזוועות: "המורדים מתקרבים, מטען התפוצץ ליד הבית"

מוסקבה הכחישה היום (רביעי) את הדיווחים על פינוי בהול של האזרחים הרוסים מסוריה, ברקע יציאתם של עשרות מהם אמש מדמשק. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי "יש לנו תכניות לפינוי מסוריה, בדיוק כפי שיש לנו תכניות פינוי מכל מדינה אחרת במקרה של הסלמה בעימות פנימי, אך כרגע אין לנו כוונה ליישמן".

לדברי לברוב, כאלף אזרחים רוסים המתגוררים בסוריה ביקשו לצאת את המדינה, בנוסף למשפחות הדיפלומטים שכבר יצאו משם. הוא הבהיר כי השגרירות הרוסית בדמשק פועלת כסדרה, ואמר כי ליריביו של נשיא סוריה, בשאר אסד, יש "אובססיה להדחתו מהשלטון". לדבריו, "כל עוד העוינות תימשך, גם המשבר המזוין ימשך ואנשים ימשיכו למות".

אזרחים רוסים מתפנים מסוריה דרך נמל התעופה של ביירות. ינואר 2013. רויטרס
אוטובוס בביירות מוביל אזרחים רוסים לנמל התעופה, אמש/רויטרס

אמש פינתה רוסיה 77 מאזרחיה מסוריה. הם עזבו את דמשק באוטובוסים שיצאו לנמל התעופה בביירות, ומשם המריאו בשתי טיסות לנמל התעופה במוסקבה. מרבית הנוסעים היו נשים וילדים. מקורות במוסקבה אמרו כי הנוסעים היו אזרחים רוסים שביקשו את סיוע הקונסוליה הרוסית בחילוצם מסוריה. לפחות 8,000 אזרחים רוסים רשומים כיום בקונסוליה בסוריה כשוהים במדינה.

רופאים ופסיכולוגים ליוו את הרוסים בשובם לארצם, בטיסה שאורגנה על ידי המשרד הממשלתי לשירותי חירום. אחת הנוסעות, נטשה יונס, אזרחית רוסיה כבת 60 שנישאה לאזרח סוריה וניהלה סלון יופי בדמשק, סיפרה עם נחיתתה במוסקבה: "המורדים מתקרבים אלינו. נותרנו ללא כסף וללא תאורה או מים ומטען התפוצץ ליד הבית שלנו. הילדים מתחבאים והמצב כבר נהיה קשה".

אזרחים רוסים מתפנים מסוריה דרך נמל התעופה של ביירות. ינואר 2013. רויטרס
חוזרים הביתה, בדרך להתחלה חדשה. לפני ההמראה למוסקבה/רויטרס

יונס ושלושת ילדיה נסעו כ-24 שעות באוטובוס מדמשק לביירות כדי להמריא לרוסיה, משום שנמל התעופה בבירה הסורית מופגז תדיר על ידי המורדים ואינו נחשב בטוח לטיסות בינלאומיות. בתה של יונס, אנג'ליקה, סיפרה כי "ההחלטה לעזוב הייתה קשה מאוד, אבל איבדנו הכל והחלטנו לבוא. האופוזיציה כבר נמצאת באזור שבו אנחנו גרים". לדבריה, בני המשפחה מקווים להשתקע בסנט פטרסבורג ולהתחיל את חייהם מחדש. "אני לא יודעת מה נעשה", סיפרה הבת, "אנסה למצוא עבודה כלשהי ואולי אקח הלוואה ואפתח איזה עסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully