וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: שלושה הרוגים בסופת ציקלון שפגעה ביבשת

מאות בני אדם נלכדו על גגות בתיהם עקב השיטפונות שגרמה הסופה "אוסוולד", ואלפי בתים בסכנת הצפה. כרבע מיליון תושבים נותקו מרשת החשמל, וכעת נעה הסופה דרומה לכיוון סידני

שלושה בני אדם נהרגו באוסטרליה בשיטפונות שפקדו את צפון-מזרח היבשת עקב סופת הציקלון "אוסוולד" – כך דיווחה הלילה (שני) סוכנות הידיעות הצרפתית. מאות בני אדם נלכדו על גגות בתיהם שנפגעו מההצפות, ועוד אלפי בתים נתונים בסכנה. לפי הדיווח, גופותיהם של שני גברים שנסחפו בשיטפון אותרו בשעות האחרונות – האחת בעיר בריסביין, בירת מדינת קווינסלנד, והשנייה צפונה משם, בעיר גימפי. זאת לאחר שמוקדם יותר התגלתה גופתו של קשיש ליד העיר בונדברג שנפגעה גם היא באופן חמור מנזקי מזג האוויר. כמעט רבע מיליון בתים בקווינסלנד מנותקים בשעות האחרונות מרשת החשמל.

נזקי סופת הצקלון "יאסי" בקווינסלנד, אוסטרליה. רויטרס
נזקי סופת הציקלון "יאסי" שהיכתה באוסטרליה לפני כשנתיים/רויטרס

ראש ממשלת קווינסלנד, קמפבל ניומן, אמר כי הסופה, שהגיעה באמצע הקיץ שבו נתונה היבשת, הציפה ארבע ערים. לדבריו, בעיר בונדברג הוצפו כ-1,200 בתים, כאשר כ-30 בני אדם נלכדו על גגות המבנים. "אנחנו מתכוונים לנסות לחלץ את האנשים האלה הבוקר", אמר ניומן. יחד עם זאת, הוא הסביר כי תנאי מזג האוויר הקשים לא מאפשרים לשלוח לאזור מסוקים או סירות חילוץ. הוא אף הגדיר את המצב בבונדברג, בה מתגוררים כ-50 אלף תושבים, כ"קריטי". נהר ברנט המקומי עלה בכתשעה מטרים ושבר בכך שיא של כל הזמנים, וכ-2,000 בתים יוצפו שם ככל הנראה בזמן הקרוב.

"מאות אנשים – אם לא אלפים – ימתינו לפינוי בשעות הקרובות", אמר סגן ראש העיר דיוויד באט. הסערה פגעה כאמור גם בעיר גימפי, וכן במריבורו ובעמק לוקייר, שהיה מוקד השיטפונות ההרסניים שהכו ביבשת לפני כשנתיים וגבו את חייהם של 35 בני אדם. בשעות הקרובות צפויה סופת הציקלון לנוע דרומה ולהביא עמה גשמים כבדים, בין היתר אל מדינת ניו סאות' וויילס ואל העיר סידני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully