וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "סופת דם" תועדה בחופי צפון-מערב אוסטרליה

12.1.2013 / 23:23

לא רק בישראל היה השבוע מזג אוויר סוער: סופת ברקים שפקדה את המדבר במערב היבשת נשאה עמוד ענן עצום בצבע אדמדם. אוסטרלי עם תושייה שלף מצלמה – התמונות לפניכם

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד שאזרחי ישראל היו עדים בשבוע שעבר לסופת מזג אוויר שלא נראתה כמותה שנים רבות, בחלק אחר של כדור הארץ התחוללה סופה אחרת לחלוטין – ולא פחות מדהימה. מדובר בסופת חול עצומה בממדיה, שנצפתה סמוך לעיירה אונסלו שבמערב היבשת. תופעת הטבע תועדה במצלמות חובבים – דבר שאפשר גם למי שלא היה במקום ליהנות מהמראות המרשימים.

"סופת דם" תועדה בחופי צפון מערב אוסטרליה. רויטרס
אדום מבחוץ, שחור מבפנים. עמוד החול האדמדם/רויטרס

תחילה סברו תושבי האזור כי ענני העשן המתקרבים הם תוצר של שריפות יער, מהסוג שמתחולל בימים אלה בדרום-מזרח היבשת. אלא שמבט מקרוב גילה כי מדובר בסופת חול אדירה. מומחי מזג אוויר הסבירו כי סופת ברקים שהתחוללה באזור מדבר פילברה אספה לתוכה חול ואבק. הגוון האדמדם נוצר לדבריהם כאשר הרוח והגשם פיזרו את גרגרי החול לכיוון הקרקע.

את התיעוד יוצא הדופן ניתן לזקוף לזכותו של ברט מרטין, אוסטרלי העובד על ספינת גרר בחופה המערבי של היבשת. מרטין הבחין בסופה המתקרבת זמן קצר לפני השקיעה ומיהר להפעיל את מצלמתו. הוא סיפר כי הסערה האדומה שככה רק כעבור כשעה – אז קיר החול הענק החל להתפזר. אם שאלתם את עצמכם כיצד נראתה הסערה "מבפנים" – התשובה מלהיבה הרבה פחות: מי שנקלע לתוכה ראה בעיקר שחור – ולא אדום – עקב החשכה המוחלטת ששררה בתוך הענן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully