וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאי חום באוסטרליה, מצפה כוכבים ניצל משריפה

14.1.2013 / 17:20

גל החום הקיצוני ביבשת אינו עומד בפני סיום, ושריפות היער ממשיכות לפגוע ברכוש. בשבוע הקרוב עלולות הטמפרטורות להגיע ל-50 מעלות - והחזאים כבר הוסיפו צבע חדש למפה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שריפות היער בדרום-מזרח אוסטרליה ממשיכות לזרוע הרס במדינה, זה השבוע השני ברציפות. היום (שני) דווח כי 28 בתים נשרפו במהלך היממה האחרונה - ובין המבנים שניזוקו נמצא גם מצפה הכוכבים הגדול "סיידינג ספרינגס" הנמצא על פסגת הר מצפון-מערב לסידני, שאחד מחוקריו זכה לפני שנה בפרס נובל לפיזיקה בעקבות מחקר שנערך במקום. המצפה פונה כולו מיושביו כשהאש התקרבה ואף חרכה כמה מהמבנים, אולם בסופו של דבר הנזק לא היה כבד, ואף לא אחד מ-15 הטלסקופים במקום, ששימשו לחקר גלקסיות וגילוי כוכבים חדשים, ככל הנראה לא נפגע באופן שישבית את פעילותו.

השריפות, שפרצו לראשונה בתחילת החודש באי הדרומי טסמניה ובהמשך התרחבו למדינת ניו סאות' וויילס - המאוכלסת במדינות אוסטרליה - נגרמו בעקבות גל חום חריג ביבשת, ובמוקדים רבים חצו הטמפרטורות את קו ה-40 מעלות, ואף יותר מכך. לכך הצטרפו רוחות שנשבו במהירות של 70 קמ"ש, ובשריפות שפרצו נשרפו עד כה כ-100 בתים ונהרג כבאי אחד. בסך הכול, עלו באש כ-100 אלף דונמים של יער.

שריפת יער בעיר דונלי, טזמניה. רויטרס
שריפה שהתחילה באי טזמניה. בית נשרף בעיר דונלי/רויטרס
משפחה ניצולה משריפת יער בדונלי אוסטרליה. AP
אחת התמונות שזכו לתהודה עולמית - סבתא וחמשת נכדיה מחפשים מקלט המים במהלך שריפה בעיר דונלי שבטנזניה/AP

אתמול הוכרז על מצב חירום בניו סאות' ווילס, לאחר החמרה במזג האוויר שהביאה לפריצתן של כ-150 שריפות באזור.

לאחר שבשבוע שעבר נשבר שיא הגובה לטמפרטורה ממוצעת במדינה - 40 מעלות - העלתה הסוכנות המטראולוגית האוסטרלית את מד הטמרפטורות בתחזית מזג האוויר ל-50 מעלות והוסיפה צבע חדש, לנוכח הצפי שהטמרפטורות רק יילכו ויעלו בשבוע הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טבלת החיזוי מתעדכנת/מערכת וואלה!, צילום מסך

שריפות יער הן מפגע שכיח באזורים הצחיחים של אוסטרליה, בעיקר בחודשי הקיץ החמים בין דצמבר לפברואר. גורמים במדינה הזהירו כי ההתחממות הגלובלית עלולה לגרום לעלייה בשכיחותן של שריפות היער. זו אינה הפעם הראשונה שאוסטרליה נפגעת משריפות יער קשות. בשנת 2009 נהרגו כ-173 אזרחים ולמעלה מ-2000 בתים נשרפו, בשריפה שהוגדרה כאסון הטבע הקשה ביותר שחוותה המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully