וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומי גוגל מגלים: "אתרי טילים אירניים בתנופה"

27.1.2013 / 18:30

העדכונים האחרונים בתכנת "גוגל ארת'" מאפשרים הצצה לאתר ניסויי הטילים בסמנאן והתפתחותו. מומחה במשגרי טילים: "מי שמצליח לשגר לוויין לחלל, יכול לשגר ראש קרבי של טיל"

חברת גוגל ממשיכה לחשוף מתקנים רגישים ברחבי המזרח התיכון ובהשוואה לשנים שחלפו ניתן לזהות התפתחות של מתקנים צבאיים בסוריה, לבנון, מצרים והסביבה, ובתוך כך את ההתקדמות הטכנולוגית בתחום שיגור הטילים של משמרות המהפכה באתר ניסויי הטילים בסמנאן. לאחרונה עדכנה חברת גוגל את תוכנת "גוגל ארת''', בהם צילומי הלוויין במזרח התיכון שנעשו מעל אירן, ובאמצעותם נחשפו אזורים נרחבים של האתר בסמנאן. עד לאחרונה הופיעו ב"גוגל ארת''' תצלומי לוויין משנת 2009 שהיו מאוד לא אקטואליים בשל קצב הבנייה וההתפתחות הטכנולוגית שהאירנים פיתחו ואת חלקה רכשו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר בסמנאן כפי שהוא מופיע בגוגל ארת'/מערכת וואלה!, צילום מסך

העדכון האחרון שנעשה בספטמבר בשנה שעברה מאפשר הצצה לנעשה באחד האתרים המרכזיים של תוכנית הטילים האירנית. מניתוח של תצלומי הלוויין החדשים עולה כי העבודה על אתר שיגור אדיר ממדים, המיועד לשיגור ממשגר הלוויינים העתידי של אירן "סימורג", קרובה מאוד לסיום. ניתוח נוסף של האתר מגלה כי המבנה, המשגר והשיטה בה משתמשים האירנים באתר המאפשרת להם שליטה ואחזקה מתקדמת במשגר דומה מאוד לאתרי שיגור לחלל של צפון קוריאה. על פי פרסומים זרים, בין שתי המדינות קיים שיתוף פעולה טכנולוגי מתקדם וכי פיתוח הטילים האירנים מתבסס ברובו על טכנולוגיה קוריאנית.

"אירן מפתחת תשתית גדולה ורצינית לתמוך בתכנית החלל שלה"

ראש המרכז לחקר החלל במעון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, המנהל מחקר רב שנים העוסק בתחום החלל והטילים באירן ובצפון קוריאה, טל ענבר, אמר היום כי "ניכר מתצלומי הלוויין שאירן מפתחת תשתית גדולה ורצינית לתמוך בתוכנית החלל שלה. גודלם של אתרי השיגור, המתקנים לניסוי מנועים רקטיים, מרכזי הבקרה ושאר התשתיות, מלמדים כי פני המדינה להמשך הפעילות בתחום החלל, בקנה מידה נרחב בהרבה מזה המתקיים היום".

"קיימים הבדלים בין טילים בליסטיים למשגרי לוויינים", הסביר ענבר, כשנשאל האם ניתן להשתמש במשגרי החלל הגדולים למטרות צבאיות. "עם זאת, הטכנולוגיה העומדת בבסיסם זהה. מאפיינים של משגרי חלל דוגמת הפרדת שלבים, אשכול של מנועים רקטיים הפועלים יחד ועוד, יכולה לתמוך באופן מובהק בתוכניות הפיתוח של טילים בליסטיים לטווח ארוך. ככלל, מי שמצליח לשגר לחלל לוויין, יכול לשגר ראש קרבי של טיל לטווח ארוך מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully