וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס שיבח את אובמה: ללחוץ את אירן ולא לירות מיד

טל שלו

24.1.2013 / 18:10

נשיא המדינה שיבח את עמיתו האמריקני בוועידה הכלכלית בדאבוס, ואמר כי "הסנקציות מתחילות להשפיע וזה מחליש את האירנים". על הבחירות: לא ברור לאיזה כיוון תלך הממשלה החדשה

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

"המדיניות של הנשיא ברק אובמה היא הנכונה וצריך לדבוק בה, הסנקציות מתחילות להשפיע וזה מחליש את האירנים", כך אמר הערב (חמישי) נשיא המדינה, שמעון פרס, בראיון שנתן בוועידה הכלכלית בדאבוס. פרס, שצפוי לשוב משוויץ בתחילת השבוע, שיבח את הנשיא האמריקאי ואמר כי "גישתו אומרת שצריך להפעיל לחץ כלכלי ופוליטי ולא לירות מיד". "ככל שהלחץ יגבר - יגבר הסיכוי למשא ומתן מצד האירנים", אמר הנשיא.

"ארצות הברית לא רוצה ללכת על זה לבדה, היא מנסה לגייס את רוסיה וסין. לא נוכל להשלים עם מציאות שבה אירן משיגה נשק גרעיני וממשיכה לחמש את חיזבאללה וחמאס. אי אפשר להמשיך כך, לא אנחנו", אמר הנשיא. עם שובו ארצה יחלו ראשי המפלגות להגיע להתיעצויות עמו, טרם יחליט הנשיא על מי להטיל את הרכבת הממשלה הבאה. "עד שתורכב ממשלה אני צריך לשבת ולשלוט בפי, שזה קשה מאוד", אמר בהלצה. לדבריו, עד אשר תקום הממשלה הבאה, שתכלול מפלגות שונות, לא ניתן יהיה לדעת לאיזה כיוון תלך.

"לישראל ולמצרים אינטרס משותף לשמור על השלום"

בדבריו התייחס הנשיא גם לאביב הערבי, לו מלאו שנתיים, וכשנשאל על יחסי ישראל עם מצרים ציין כי "לשני הצדדים יש אינטרס לשמור על שלום, ששומר על חיי אדם ועל הכלכלה". "שתי תוצאות הביא האביב הערבי", המשיך פרס, "האחת היא סוף עידן הדיקטטורות - שכן אני לא מציע לאיש לחשוב על הקמת דיקטטורה במזרח התיכון כעת - ושנית הדבר גרם לציבור לצאת לרחובות. עם זאת, יש עדיין בעיות נוספות במישור הכלכלי; האבטלה גבוהה וכאן מדובר כבר באביב עולמי, לא רק ערבי".

באשר לסוריה, אמר הנשיא פרס כי מדובר בכאב לכל תושבי העולם. "הטבח שם מבוצע גם בילדים, אסד הרג עשרות אלפים וגרם למאות אלפים להפוך לפליטים. נפילתו היא עניין של זמן, אך יש לקדם את זה". הנשיא הבהיר כי על האו"ם והליגה הערבית לשתף פעולה, ולהשאיר במקום כוח צבאי בשלב ראשוני. "אומרים למה המערב לא מתערב, ואם יתערב ישאלו מדוע התערב", הסביר פרס. "ראוי לתת לאנשים לנהל את חייהם, אך עלינו לאפשר להם לנהל את חייהם בכך שנעזור להם להשיג את הפיתרון", הוסיף.

הנשיא שמעון פרס בכנס הכלכלי בדאבוס, שוויץ, היום. רויטרס
פרס במהלך נאומו בדאבוס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully