וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "תקיפה אמריקנית באירן תעכב את תכנית הגרעין"

שר הביטחון אמר בראיון ל"דיילי ביסט" כי לפנטגון תכניות אפשריות ל"פעילות כירורגית" ברפובליקה האיסלמית. "כמובן שאנו מקווים שהאביב הערבי יתורגם לפרסית", התלוצץ

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי ארצות הברית עשויה לתקוף באירן כדי לעצור את תכניתה הגרעינית. ברק אמר את הדברים בראיון שנערך בשולי הכנס הכלכלי הבינלאומי המתקיים בימים אלה בדאבוס שבשוויץ והתפרסם היום (שבת) באתר ה"דיילי ביסט" האמריקני.

שר הביטחון אהוד ברק בוועידת דאבוס, ינואר 2013. רויטרס
"צריכה להיות מוכנות ויכולת לבצע פעילות כירורגית". ברק/רויטרס

"אני לא רואה את זה במצב מסוג בינארי, שבו או שהם מגיעים לנשק גרעיני או שמקיימים מלחמה בסדר גודל של המלחמה באפגניסטן", אמר ברק. "מה שאנחנו אומרים זה שבתרחיש הגרוע ביותר, צריכה להיות מוכנות ויכולת לבצע פעילות כירורגית שתעכב את תכנית הגרעין במסגרת זמן משמעותית, וככל הנראה תשכנע אותם שזה לא יעבוד כי העולם נחוש לעצור אותם".

"כמובן שאנחנו מעדיפים שהדרכים הדיפלומטיות יספיקו", הדגיש ברק. "אנחנו מקווים כמובן שיום אחד נתעורר ונגלה שהאביב הערבי תורגם לפרסית וקפץ מעבר למפרץ לרחובות טהרן. אבל אי אפשר לבנות תכנית בהתבסס על כך".

ברק בריאיון ל-CNN

"בישראל אף פעם לא מאוחר מדי בשביל לחזור לפוליטיקה"

בדברו על "פעילות כירורגית", התלוצץ ברק שבעבר אמר לעמיתיו האמריקנים כי "כשאנחנו הישראלים מדברים על כך אנחנו מדברים על איזמלים, האמריקנים מדברים על פטישים", אך הדגיש כי בממשל אובמה המצב שונה. "הפנטגון הכין 'איזמלים' טובים ומתוחכמים מאוד. אז זה לא עניין של מלחמה או כישלון לחסום את אירן. במצב מסוים, בתרחיש הכי גרוע, זה יכול להסתיים במבצע כירורגי".

ברק הוסיף כי יש צורך בעיצומים חריפים בהרבה על הרפובליקה האיסלמית, אך אמר כי יהיה קשה להעביר עיצומים כאלה באו"ם בשל תמיכת סין ורוסיה באירן. ברק גם נשאל על פרישתו מהפוליטיקה. "בישראל אף פעם לא מאוחר מדי בשביל לחזור", ענה בחיוך. "בעוד 15 שנים עדיין אהיה צעיר מנשיא המדינה שמעון פרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully