וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

מצרים בוערת, ברק רומז על תקיפה אמריקנית באירן, דיווח על שיפור במצבו של אריאל שרון ועשרות אלפים חגגו את ט"ו בשבט - אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע החולף

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: המהומות במצרים בסוף השבוע)

מצרים: 36 הרוגים לאחר גזר הדין בפרשת האיצטדיון

סוף שבוע של מהומות במצרים: היום (שבת) נהרגו 36 בני אדם בעימותים שפרצו לאחר שבית משפט גזר עונש מוות על 21 בני אדם שהורשעו באחריות למות 74 אוהדי הכדורגל באסון במגרש בפורט סעיד בשנה שעברה. בין ההרוגים שני שוטרים - שנורו למוות סמוך לבית הכלא בפורט סעיד בו שוהים המורשעים. למעלה מ-300 איש נפצעו. ההכרעה בנוגע ל-52 מעורבים נוספים בפרשה תינתן בחודש מרץ. האסון בפורט סעיד פרץ בעקבות עימותים בין אוהדי קבוצות יריבות בתום משחק כדורגל אשתקד.

ברק: "תקיפה אמריקנית באירן תעכב את תכנית הגרעין"

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי ארצות הברית עשויה לתקוף באירן כדי לעצור את תכניתה הגרעינית. ברק אמר את הדברים בראיון שנערך בשולי הכנס הכלכלי הבינלאומי המתקיים בימים אלה בדאבוס שבשוויץ והתפרסם הבוקר באתר ה"דיילי ביסט" האמריקני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון אהוד ברק בוועידת דאבוס, ינואר 2013. רויטרס
"מדובר בתרחיש הגרוע ביותר". ברק בדאבוס, היום/רויטרס

"אני לא רואה את זה במצב מסוג בינארי, שבו או שהם מגיעים לנשק גרעיני או שמקיימים מלחמה בסדר גודל של המלחמה באפגניסטן", אמר ברק. "מה שאנחנו אומרים זה שבתרחיש הגרוע ביותר, צריכה להיות מוכנות ויכולת לבצע פעילות כירורגית שתעכב את תכנית הגרעין במסגרת זמן משמעותית, וככל הנראה תשכנע אותם שזה לא יעבוד כי העולם נחוש לעצור אותם".

שני עובדי מפעל באשדוד מתו, ככל כנראה משאיפת גז

שני עובדים בבתי הזיקוק באזור התעשייה הצפוני באשדוד מתו לפנות בוקר לאחר שככל הנראה שאפו חומר מסוכן במהלך עבודתם. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום העניק לשניים, אחד בשנות ה-20 לחייו והשני בשנות ה-40 לחייו, טיפול רפואי וביצע בהם פעולות החייאה. לאחר זמן קצר נאלץ הצוות לקבוע את מותם של השניים. התאונה אירעה כאשר השניים יצאו לבצע ביקורת באחד ממתקני הייצור. בשלב מסוים ניתק הקשר איתם וכשיצאו לחפש אותם הם נמצאו ללא הכרה. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

החרדים יהיו בממשלה? "לא יקנו אותנו בזול"

מפלס המתח בקרב אנשי ש"ס עלה בימים האחרונים לגבהים חדשים לאור תוצאות הבחירות, שלא בישרו את שייחלו - עלייה משמעותית בכוחה של המפלגה. לאור ההישג המרשים שרשמה מפלגתו של "הטירון הפוליטי" יאיר לפיד - 19 מנדטים לפי תוצאות האמת, בש"ס מבינים כי נושא השוויון בנטל יתפוס חלק מרכזי במשא ומתן הקואליציוני. מבחינת המפלגה החרדית-ספרדית עוד לא אבדה התקווה כי יצליחו להיכנס לממשלה, אך הם מדגישים כי לא ניתן יהיה לקנות אותם בזול. ביהדות התורה, מפלגת האחות של ש"ס בגוש החרדי, מבינים כי הסיכויים שייכנסו לקואליציה עם יש עתיד קלושים מאוד, גם בגלל ההסכם שחתם יו"ר הסיעה, יעקב ליצמן, עם הרב שמואל אוירבך, לפיו לא יהיו פשרות מצדם בנושא הגיוס.

ט"ו בשבט הגיע: עשרות אלפים נטעו וטיילו בכל הארץ

עשרות אלפי בני אדם השתתפו היום בטקסי הנטיעות המסורתיים לרגל ט"ו בשבט. מקק"ל נמסר כי באירוע המרכזי של החברה ביער בן שמן השתתפו מעל 5,000 מטיילים. המבקרים פקדו גם את פארק קנדה ויער חרובית, שם היו כשלושת אלפים בני אדם, ואת יער יתיר בדרום שבו היו באירועי הנטיעות כאלף מטיילים.

נטיעות לכבוד ט"ו בשבט תשע"ג, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
חגיגות נטיעות/דייב בוימוביץ'

במהלך כל סוף השבוע קיימה קק"ל 1,300 אירועי נטיעות ברחבי היערות והפארקים. האירועים היו בין השאר ביערות הכרמל, ביער דבירה, ביער בית קשת, בניר משה, בפארק קק"ל במודיעין ובפארק קק"ל בשוהם. ההערכה היא כי למעלה מחצי מיליון תושבים ייקחו חלק בחגיגת הייעור וישתתפו בה יותר מ-1,800 מוסדות חינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully