וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה בארה"ב: נאנסת שתבצע הפלה תואשם בשיבוש ראיות

על פי הצעת החוק, ניתן יהיה להעמיד לדין אישה שהרתה מאונס וביצעה הפלה. המחוקקת הרפובליקנית שמאחורי ההצעה: "אם נעביר את החוק הזה, נוכל להגן על נשים ברחבי המדינה"

הצעת חוק שהוגשה השבוע במדינת ניו מקסיקו בארצות הברית הפכה את הדיון סביב הפלות לסוער ושערורייתי אף יותר מהרגיל. על פי ההצעה שהגישה המחוקקת הרפובליקנית קתרין בראון, נשים שנכנסו להריון כתוצאה מאונס יאולצו להמשיך בהריון. במקרה בו קרבן אונס תבצע הפלה, אפשר יהיה להאשימה בשיבוש ראיות מדרגה שלישית. העונש על העבירה עשוי להגיע עד שלוש שנות מאסר.

מרבית הסיכויים הם שהצעת החוק לא תעבור משום שלדמוקרטים יש רוב בשני בתי המחוקקים של ניו מקסיקו, אך כצפוי, ההצעה עוררה התנגדות רבה. פעיל בארגון ללא רווח הפועל במקסיקו בשם "קידמה עכשיו", פט דיוויס, אמר כי ההצעה "מנוגדת לחוקה האמריקנית באופן בוטה". "ההצעה הופכת קרבנות של אונס וגילוי עריות לעברייניות ומכריחה אותן להפוך לאינקובטורים של ראיות עבור המדינה". יום לאחר שהגישה את ההצעה, פרסמה בראון הבהרה בה נימקה את הצעד המקומם. "ניו מקסיקו צריכה להקשיח את חוקיה כדי להעניש עברייני מין", אמרה. "אם נעביר את החוק הזה, נוכל להגן על נשים ברחבי המדינה".

בשנה שעברה עוררה אמירה של חבר רפובליקני זוטר בקונגרס, טוד אקין, תרעומת, ושימשה כתחמושת חזקה נגד הרפובליקנים במהלך מערכת הבחירות לנשיאות. בראיון שהתקיים עמו התבקש אקין, מהנדס במקצועו, להסביר את עמדתו השמרנית בנושא הפלות, השוללת כל הפלה, גם במקרה של הריון מאונס - וכך השיב: "ממה שאני מבין מרופאים, זה (כלומר הריון מאונס) דבר מאוד נדיר. אם זה אונס לגיטימי, גוף האישה מוצא דרכים לנסות ולחסום את התהליך. אבל בואו נניח שזה לא עבד או משהו... אני חושב שצריכה להיות ענישה מסוימת - אבל נכון יהיה להעניש את האנס, לא לתקוף את הילד".

מאז אותו ראיון נאלץ אקין מספר פעמים להתנצל ולהודות כי "השתמש במילים הלא נכונות באופן שגוי" - אולם בהנהגת המפלגה לא מחלו לו, ופתחו בו ביום במבצע "להעלים" אותו: עד מהרה נסגר ברז מימון הקמפיין שלו בידי המפלגה, בסך חמישה מיליון דולרים, ומי שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני עצמו מיהר לקרוא לו לפרוש, במילים קשות: "התבטאויותיו של חבר הקונגרס אקין הן מעליבות, בלתי נסלחות, ולמען האמת - פשוט שגויות". מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיטש מקונל מקנטאקי, היה נחרץ אף הוא: "כשעתיד האומה מוטל על הכף, 'סליחה" זה לא מספיק. כדי שיוכל להמשיך לשרת את ארצו בכבוד, הגיע זמנו של חבר הקונגרס אקין לפנות את הבמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully