וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה בדרום אפריקה: 15 אלף תנינים ברחו מחווה

24.1.2013 / 17:20

בעלי החווה ליד הגבול עם בוטסואנה נאלצו לפתוח את השערים מחשש מהחיות יטבעו בהצפות. כמחצית מהזוחלים אותרו אך רבים נמלטו לנהר סמוך. "חילצנו ידידים שתנינים הקיפו אותם"

כ-15 אלף תנינים נמלטו מחווה בדרום אפריקה, בשל גשמי זעף שפקדו את חלקה הצפוני של המדינה. עיתון מקומי דיווח כי בעלי החווה נאלצו לפתוח בתחילת השבוע את השערים שבהם היו תחומים הזוחלים, מחשש שההצפות יגרמו לטביעתם של בעלי החיים. רבים מהתנינים כבר נלכדו, אבל כמחציתם עדיין מסתובבים באופן חופשי.

שלט המזהיר מפני תנינים במגרש גולף בדרום אפריקה. DENIS FARRELL, AP
שלט במגרש גולף בדרום אפריקה המזהיר מפני תנינים משוטטים/AP, DENIS FARRELL

התנינים נמלטו מחוות רקוונה, אתר תיירותי הממוקם כ-15 קילומטרים מהנהר המפריד בין דרום אפריקה לבוטסואנה. זיין לנגמן, חתנם של בעלי החווה, סיפר לעיתון "Beeld" כי רבים מהתנינים ברחו לנמר לימפופו דרך הצמחייה העבותה התוחמת את החווה. "בעבר שחו בנהר רק מעט תנינים, אבל עכשיו יש שם הרבה", אמר לנגמן, "יצאנו לתפוס אותם אחרי שהחוואים הזעיקו אותנו".

לנגמן אף סיפר כי ביום ראשון הוא שט בסירה כדי לסייע לידידים שביתם הוצף. "כשהגענו, התנינים כבר שחו סביבם", אמר, והבהיר כי "תודה לאל, "כולם היו בחיים". רשת בי-בי-סי דיווחה כי לפחות עשרה בני אדם נהרגו בשל ההצפות שנגרמו מהגשמים הכבדים במחוז לימפופו. חיל האוויר הוזעק לסייע לתושבים שנלכדו בבתים מוצפים באזורים מרוחקים. הגשמים העזים הגיעו עד מוזמביק השכנה, ועשרות אלפי בני אדם פונו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully