וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנין-מחמד" התגלה בכפר פלסטיני - והוכה למוות

יהושע בריינר

9.10.2012 / 22:44

שלוות הכפר עוג'ה בבקעה הופרה מזעקותיו של ילד שנתקל לפתע בתנין. אביו הוזעק, והיכה אותו למוות בטורייה. לפי ההערכות, הזוחל הובא למקום על ידי אחד התושבים שניסה לגדלו

מה עושה תנין באמצע כפר פלסטיני בבקעת הירדן? כוחות של צה"ל והמנהל אזרחי הוקפצו היום (שלישי) אל הכפר עוג'ה שמצפון ליריחו, בעקבות דיווח על תנין שמסתובב במקום. כשהגיעו הכוחות למקום, יחד עם פקחים של רשות שמורות הטבע והגנים, נמצאה בכפר גופת תנין באורך כמטר וחצי. מותו של התנין, ככל הנראה, נגרם ממכות שספג.

עדי ראייה סיפרו לפקחים כי בשעות הערב יצא אחד מילדי הכפר מפתח ביתו, נתקל לפתע בתנין - והחל לצעוק לעזרה. אביו של הילד הגיע עד מהרה למקום חמוש בטורייה, והחל להכות בתנין בראשו - עד שזה מת.

עדיין לא ברור כיצד הגיע התנין למקום, אולם ההשערה המרכזית היא שאחד מתושבי הכפר גנב את התנין בצעירותו וניסה לגדל אותו בתוך אחת מבריכות המים במקום, כחיית מחמד - אולם בסופו של דבר, כשהתנין גדל, התברר שהחזקתו בשבי אינה קלה.

"קיבלנו דיווח על התנין בכפר עוג'ה, הנמצא בשטחי איי, בשליטת הרשות הפלסטינית", סיפר לוואלה! חדשות מוטי שפי, איש רשות שמורות הטבע והגנים. "האבא של הילד שצעק הגיע עם טורייה, ו'פתר את הבעיה'. לאחר מכן החלו פקחים שלנו לסרוק את השטח על מנת לראות האם יש עקבות של התנין, ולוודא שאין תנינים נוספים באיזור".

חווה לגידול תנינים שוכנת ביישוב פצאל, השוכן למעלה מ-15 קילומטרים מצפון לעוג'ה, אולם לדברי שפי, "קיימת סבירות נמוכה מאוד שתנין צעיר שכזה מסוגל להגיע ממרחק שכזה, והערכה היא שמישהו גנב את התנין ושחרר אותו באזור. אמנם התנין היה באורך של כמטר וחצי, וזה לא נעים כשהוא לועס אותך - אבל מדובר בחיה צעירה יחסית, שחצי מגופה זנב, ולכן הסכנה לסביבה לא הייתה גבוהה. אנו ננסה לאסוף מידע עד כמה שניתן, בניסיון לברר מהיכן וכיצד נגנב התנין. בכל מקרה, השטח נקי מתנינים".

גם ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, הבהיר כי אין כל סימנים המעידים שהתנין הגיע מהחווה בפצאל. "מישהו כנראה ניסה לגדל לו חית מחמד", אמר ראש המועצה.

עוד סיפורי תנינים:
אחרי שתנין טרף את ידו: הואשם בהאכלה לא חוקית
היפנים מצאו פתרון לשיפור חיי המין של האליגטורים
זה לא הגיל, זה הקרוקודיל: בן 70 סורס בידי תנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully