וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפנים מצאו פתרון לשיפור חיי המין של האליגטורים

הזוחלים בגן החיות בסאפורו הפגינו קרירות גם בעונת הייחום. כשהאדישות החלה לסכן את הישרדותו של המין הנכחד, מתופף אפריקני הוזעק לביצה. איך הגיבו האליגטורים יויו וסוסו?

המטפלים בגן חיות ביפן מנסים לעורר שוב את היצר המיני של כמה מדיירי המקום בשיטה ייחודית: תיפוף אפריקני. מדענים בגן החיות סאפורו באי הצפוני של יפן הבחינו כי האליגטורים הסינים המתגוררים בו איבדו את החשק המיני שלהם.

באגם הקטן בגן נולדו רק 20 תנינים חדשים מאז 2001. הווטרינרים המועסקים בגן מודאגים כי הזוחלים, הנפוצים בעיקר בסין ונמצאים בסכנת הכחדה, לא יוכלו להעמיד די צאצאים כדי לקיים את האוכלוסייה הקיימת.

שני אליגטורים מזדווגים בביצה באיידהו, ארצות הברית. 2011. AP
אצלנו אין בעיות במיטה. אליגטורים מזדווגים באיידהו/AP

עונת הייחום של האליגטורים הסינים היא בחודשים פברואר ומרץ. בעבר היו המטפלים נוקשים על דפנות האקווריום שבהם הם מתגוררים, והצלילים היו מגרים אותם מינית, משום שהקולות הזכירו לזוחלים את הצלילים הנמוכים שאבותיהם שמעו בטבע - קריאה להתרומם מעט מהמים כדי להזוודג. לאחרונה, הוחלפה דופן הזכוכית האקווריום בחומר עבה יותר, והאליגטורים אינם שומעים עוד את התיפוף.

בגן החיות הוחלט לשכור מתופף מומחה, שיכה בתופים אפריקניים לאזני האליגטורים המשועממים. לדברי נהויה הונדה מגן החיות, הניסוי הראשון נערך בביצה שבה שוחים האליגטורים יויו וסו?סו?. למשמע התופים, הסכימה סו?סו? לשלוף את ראשה מהמים. למרות שיויו לא הסכים להזדווג עמה, הוא שחה לעברה והביע בה עניין מסוימים. "הניסוי היה אפקטיבי. ננסה אותו שוב במועד המתאים", אמרו בגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully