וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: "האופנובנק 2" יואשם ברצח מאבטח בבנק

24.1.2013 / 9:08

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד גבי קורסונסקי, החשוד ברצח יניב אנגלר במהלך שוד ב-2011. קורסונסקי, שנתפס "על חם" בבנק בנס ציונה, חשוד ביותר מעשרה מקרי שוד. מעצרו הוארך

צילום: אבי כהן, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

הארכת מעצרו של "האופנובנק 2" בחודש דצמבר

המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום ברמלה הצהרת תובע נגד גבי קורסונסקי, המכונה "האופנובנק 2", בחשד לרצח המאבטח יניב אנגלר במהלך שוד סניף בנק בבאר יעקב בשנת 2011 ולביצוע של למעלה מעשרה מקרי שוד. משמעות הדבר היא שבהמשך יוגש נגדו כתב אישום. מעצרו הוארך פעם נוספת עד יום שני.

הוארך מעצרו של "האופנובנק 2": "אין לו כל קשר לרצח". אבי כהן
קורסונקי בהארכת מעצר בחודש דצמבר/אבי כהן

קורסונסקי, לוחם מג"ב לשעבר, נעצר בתחילת חודש דצמבר האחרון במהלך ניסיון שוד של סניף בנק מזרחי-טפחות בנס ציונה. הוא נכנס לסניף כשהוא חמוש באקדח, ירה באוויר, ניגש לכספרית והודיע לה: "זה שוד, תני לי את הכסף". הכספרית העבירה לו 15 אלף שקלים, אך ברגע שיצא מהסניף זינקו עליו שוטרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז ועצרו אותו. מיד לאחר מעצרו הוא נלקח לחקירה.

"עבד באופן מקצועי וצבר ביטחון מפעם לפעם"

מאז נעצר הוארך מעצרו של "האופנובנק 2" כמה פעמים. בראשית החודש אמר גורם ביחידה המרכזית כי אין עדיין ראיות מספיקות להגשת כתב אישום נגד קורוסונסקי. הוא מסר כי הראיות שנמצאות בידי המשטרה קשורות לדפוס הפעולה במעשי השוד הרבים שהוא חשוד בהם, אבל חסר עדיין "האקדח המעשן" שיבסס את התיק. ככל הנראה, כעת התאפשרה הגשת כתב האישום.

למחרת הוארך מעצרו של קורסונסקי, והוא שחזר את האירוע. אביו של המאבטח יניב אנגלר, אמר בדיון: "בשביל 4,000 שקל הוא ירה בבן שלי. הגעתי לכאן כדי לראות את החיה שירה בבן שלי ארבעה כדורים מטווח אפס. אם יתברר שזה הוא, צריך לתת לו כדור בראש. מוות".

לאחר מעצרו אמר גורם ביחידה המרכזית כי "הוא עבד באופן מאוד מקצועי, אם אפשר לקרוא לזה כך, ומפעם לפעם הוא צבר ביטחון". רצח המאבטח שבו הוא חשוד לא גרם לו לחדול ממעשיו, והוא המשיך הילך אימים על הבנקים באזור במשך חודשים ארוכים. ביחידה המרכזית הפכה לכידתו לאתגר והושמה במקום גבוה בסדר העדיפויות. "מדובר בעבודה סיזיפית של שנה וחצי, שבה לא ויתרנו על שום פרט", אמר איש הימ"ר.

על פי החשד, קורסונסקי החל במעשי השוד לפני כשנה וחצי, והספיק לבצע כמה מהם לפני שלפי החשד ירה למוות באנגלר בן ה-31. בנוסף לנס ציונה ובאר יעקב, הוא פעל גם בערים ראשון לציון, חולון, בת ים, תל אביב וביישוב בית דגן, ועל פי החשד, שדד בעבר את הסניף שבו נלכד לבסוף. בין היתר, הוא חשוד כי בחודש ספטמבר האחרון שדד סניף בנק ברחוב המשביר בנס ציונה.

בין היתר הוא חשוד בשוד סניף של בנק מרכנתיל דיסקונט ברחוב רוטשילד בראשון לציון בחודש יוני האחרון, אז הגיע לכניסה לסניף כשעל ראשו קסדה, גנב באיומים את נשקו של המאבטח ואף ירה ירייה אחת באוויר. לאחר מכן הורה לכספרית לתת לו כסף, ונמלט מהמקום על גבי אופנוע כשבתיקו 150 אלף שקלים. לפי החשד, דפוס הפעולה בכל המקרים היה זהה וכלל איומים בנשק חם. כאמור, המשטרה מייחסת לו למעלה מעשרה מקרי שוד מזוין, בעלי דפוסי פעולה דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully