וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד הסתיים: "שודד שצבר ביטחון מפעם לפעם"

5.12.2012 / 23:10

בימ"ר מרכז הסתיימה עבודה של שנה וחצי, עם תפיסתו של החשוד במעשי שוד וברצח מאבטח, שזכה לכינוי "האופנובנק 2". "הוא היווה עבורנו אתגר לא פשוט", אמר גורם ביחידה

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

"ממקרה למקרה היה ברור שהוא צובר ביטחון", כך אמר הערב (רביעי) גורם בכיר ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, בעקבות מעצרו של מי שחשוד ברציחתו של המאבטח יניב אנגלר ובביצוע של לא פחות מ-14 מעשי שוד באזור המרכז. ביחידה הביעו סיפוק מהמעצר והודו ש"הוא היווה עבורנו אתגר לא פשוט".

"הוא עבד באופן מאוד מקצועי, אם אפשר לקרוא לזה כך", ציין איש הימ"ר היום, בעקבות המעצר. "אי אפשר להגיד שהוא השתכלל מפעם לפעם, אבל בהחלט ניכר היה שמפעם לפעם הוא צובר ביטחון". גם רצח המאבטח שבו הוא חשוד לא גרם לו לחדול ממעשיו, והוא המשיך להלך אימים על הבנקים באזור, אך המקרה היווה נקודת מפנה בחקירה. בימ"ר הפכה לכידתו לאתגר והושמה במקום גבוה בסדר העדיפויות. "מדובר בעבודה סיזיפית של שנה וחצי, שבה לא ויתרנו על שום פרט", אמר איש הימ"ר.

שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
"לא ויתרנו על שום פרט בדרך ללכידת החשוד". זירת השוד בנס ציונה, היום/יותם רונן

במחוז מרכז מאמינים כי השודד, שזכה לכינוי "האופנובנק 2", פעל לבד. על פי החשד, הוא החל במעשי השוד לפני כשנה וחצי, והספיק לבצע כמה מהם לפני שלפי החשד ירה למוות באנגלר בן ה-31, במהלך שוד סניף הבנק בבאר יעקב. הוא פעל גם בערים ראשון לציון, חולון, בת ים, תל אביב ובישוב בית דגן, ועל פי החשד, שדד כבר בעבר את הסניף בו נלכד היום, בנס ציונה. בין היתר, הוא חשוד כי בחודש ספטמבר האחרון שדד, כשהוא רעול פנים, סניף בנק ברחוב המשביר בעיר. על פי החשד, הוא איים באקדח על המאבטחת במקום, לקח את נשקה ולאחר מכן שדד מהבנק סכום כסף. במהלך מנוסתו ירה באוויר.

מקרה נוסף המיוחס לו הוא שוד סניף של בנק מרכנתיל דיסקונט ברחוב רוטשילד בראשון לציון בחודש יוני האחרון. השודד הגיע לכניסה לסניף כשעל ראשו קסדה, גנב באיומים את נשקו של המאבטח ואף ירה ירייה אחת באוויר. לאחר מכן הורה לכספרית לתת לו כסף, ונמלט מהמקום על גבי אופנוע כשבתיקו 150 אלף שקלים. דפוס הפעולה בכל המקרים היה זהה וכלל איומים בנשק חם. בסך הכל מייחסת לו המשטרה 14 מקרי שוד מזוין, בעלי דפוסי פעולה דומים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

צוות החקירה משווה את הממצאים מהזירות השונות

המקרה הקשה מכולם הוא מקרה השוד בו נרצח יניב אנגלר. מחקירת האירוע עולה כי שתי דקות לפני השעה שש בערב, הגיע השודד לסניף בנק הפועלים ברחוב האיילה בבאר יעקב. הוא החנה את האופנוע שלו וניגש לכניסה לבנק, כשעל ידיו כפפות וקסדה על ראשו. אנגלר ביקש מהחשוד להוריד את הקסדה, מאחר שהכניסה לבנק בפנים מכוסות אסורה. בשלב זה דחף החשוד את המאבטח, שככל הנראה הבין שמדובר בשודד. אנגלר הצליח לרתק אותו אל הקיר, אך השודד הצליח להשתחרר מאחיזתו, ולפי החשד ירה לעברו ירייה, ומיד לאחר מכן שתי יריות נוספות, שהביאו למותו של המאבטח.

בשלב זה כל השוהים בבנק נשכבו על הרצפה, בעוד החשוד נכנס אליו, פתח מגירות ושלף מהן אלפי שקלים. בתום השוד הוא נמלט מהמקום על אופנועו. הנוכחים ניגשו אל המאבטח וניסו לסייע לו, אך אנגלר כבר מת מפצעיו. בני משפחתו של אנגלר שמעו על המקרה באמצעי התקשורת, הגיעו לזירה וחזו בגופת יקירם. אחרי המקרה הבינו במשטרה כי מדובר בשודד מסוכן ביותר.

שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
"יש תחושת הקלה". זירת השוד בנס ציונה, היום/יותם רונן

היום, כאמור, נלכד החשוד בסניף בנק מזרחי-טפחות בנס ציונה. הוא נכנס לסניף כשהוא חמוש באקדח, ירה באוויר, ניגש לכספרית והודיע לה: "זה שוד, תני לי את הכסף". הכספרית העבירה לשודד את השטרות בקור רוח, וכשהוא יצא מהסניף זינקו עליו בלשי יחידת 101 של מג"ב מרכז, ויחד עם אנשי הימ"ר עצרו אותו.

בשעה זו נחקר החשוד בתחנת המשטרה ברמלה, והחוקרים מציגים לו את החשדות הרבים המיוחסים לו. במקביל, עורכים בצוות החקירה השוואה בין הממצאים שנאספו בזירות השונות לבין אלה שנתפסו היום. גם כעת, לאחר המעצר, פרטים רבים מהחקירה נותרו חסויים, כמו גם זהותו של החשוד. זמן קצר לאחר רצח המאבטח נעצר חשוד אחר בביצוע המעשים שלא הואשם, ובימ"ר בטוחים שהפעם הניחו ידיים על האיש שלהם. "יש תחושת הקלה, זה ברור", אומרים שם. "הוא היה בשבילנו אתגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully