וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נלכד ”האופנובנק 2”, שהרג מאבטח בבנק ב-2011

5.12.2012 / 19:36

שודד שנכנס לסניף בנק בנס ציונה וירה באוויר, נלכד בצאתו מהסניף על ידי שוטרי ימ"ר מרכז. במשטרה בודקים אם הוא השודד שבין היתר גם ירה למוות במאבטח בשוד בבאר יעקב

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

המשטרה בודקת חשד לפיו שודד בנק שנלכד היום (רביעי) במהלך ניסיון שוד בנס ציונה אחראי ללמעלה מתריסר מעשי שוד באזור בשנה וחצי האחרונות, לרבות שוד סניף בנק הפועלים בבאר יעקב ב-2011, במהלכו ירה השודד למוות במאבטח יניב אנגלר.

היום, כאמור, נלכד השודד בסניף בנק מזרחי-טפחות בנס ציונה. הוא נכנס לסניף כשהוא חמוש באקדח, ירה באוויר, ניגש לכספרית והודיע לה: "זה שוד, תני לי את הכסף". הכספרית העבירה לשודד את השטרות בקור רוח, וכשהוא יצא מהסניף זינקו עליו שוטרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז ועצרו אותו. לאחר מעצרו אמר החשוד כי הוא חש ברע. הבלשים הזעיקו למקום צוות של מגן דוד אדום, אך לבסוף הוא לא פונה לקבלת טיפול, אלא נלקח לחקירה.

עד ראייה שהיה בדרכו לבנק סיפר לוואלה! חדשות: "בדיוק התכוונתי להיכנס לבנק. פתאום ראיתי את השודד יוצא החוצה. הוא היה עם קסדה על הראש, אז לא ראיתי את פניו. השוטרים השתלטו עליו ועצרו אותו, למזלנו". הוא העיד כי "אחרי הפעם שעברה שהיה שוד בבנק הזה, לפני מספר חודשים, הסבתי את תשומת לבו של מנהל הבנק שצריך לשים שומר בכניסה לבנק. אני בטוח שהנוכחות של השומר סייעה למעצרו. אני מקווה שלא יהיו עוד שודים באזור" .

שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
המשטרה בודקת קשר בין האירועים. זירת השוד בנס ציונה, הערב/יותם רונן

מפקד מחוז מרכז של המשטרה, ניצב בנצי סאו, אמר הערב לערוץ 2 כי המשטרה נמצאת בתחילת החקירה. "ארבעה לוחמים של מג"ב מרכז הצליחו ללכוד את השודד, שאנחנו מייחסים לו סדרה של ארוכה אירועי שוד בתחום המחוזות תל אביב ומרכז, כולל חשד לרצח", אמר ניצב סאו.

"המעצר הזה הביא לסיומו של מבצע מצוד ממושך בהובלת היחידה המרכזית של מחוז המרכז", הוסיף ניצב סאו. "הפעילות הזו הייתה יזומה על ידינו, לא על בסיס מודיעין אלא על בסיס הערכות. בנינו פרופיל להתנהגות הפלילית של אותו חשוד, פעילות מקצועית מאוד ונחושה של לוחמי הימ"ר ושוטרי מג"ב היא זו שהצליחה להביא להצלחה המבצעית החשובה הזאת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
"נבנה פרופיל התנהגותי של החשוד". סניף הבנק בנס ציונה/יותם רונן

"בשלב זה יש צו איסור פרסום על שיטת הביצוע ועל פרטי החשוד", הבהיר ניצב סאו. "הוא נמצא כרגע במשרדי החקירות של ימ"ר מרכז, ובימים הקרובים, לכשתושלם החקירה, נוכל להביא את הפרטים לידיעת הציבור. אין ספק שהמבצע הזה עמד במקום גבוה בסדר העדיפות במחוז מרכז".

המאבטח יניב אנגלר, שנרצח במהלך השוד בבאר יעקב, היה תושב ראשון לציון, בן 31 בזמן הרצח. היורה הגיע לסניף ברחוב האיילה בעיר בשעת ערב, החנה את האופנוע שלו וניגש לכניסה לבנק, כשעל ידיו כפפות וקסדה לראשו. אנגלר ביקש מהיורה להוריד את הקסדה, מאחר שהכניסה לבנק בפנים מכוסות אסורה. בשלב זה נורה המאבטח, וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו.

מאבטח נורה למוות במהלך שוד בנק מזויין בבאר יעקב, אוגוסט 2011. דרור עינב
זירת השוד בבאר יעקב בו נורה המאבטח למוות, בשנה שעברה/דרור עינב

עדי ראייה לשוד סיפרו אז כי לאחר הירי לעבר אנגלר, כל השוהים בסניף הבנק נשכבו על הרצפה, בזמן שהחשוד פתח מגירות ושלף מהן אלפי שקלים. בתום השוד הוא נמלט מהמקום על אופנועו. הנוכחים ניגשו למאבטח וניסו לסייע לו, אך הוא מת מפצעיו לאחר זמן קצר.

  • עוד באותו נושא:
  • שוד בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully