וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרופיל של ה"אופנובנק 2": זאב בודד עם כמה שמות

6.12.2012 / 14:11

הוא החזיק בכמה שמות משפחה ובכמה כתובות, לא הייתה לו עבודה מסודרת, וגם עם אמו הוא לא שמר על קשר - אלה המאפיינים המסתמנים של שוטר המג"ב לשעבר החשוד במעשי השוד וברצח

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

זאב בודד, בלי קשר עם אמו, וללא עבודה מסודרת: זה הפרופיל המסתמן של ה"אופנובנק 2", החשוד בכמה מעשי שוד של בנקים באזור השפלה, ובין היתר גם ברצח המאבטח יניב אנגלר בסניף בנק הפועלים בבאר יעקב ב-2011. החשוד, שיובא היום (חמישי) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום ברמלה, הוא בן 30, שוטר משמר הגבול בעברו. הוא מחזיק במספר שמות משפחה, וכן במספר כתובות. עד כה, יצוין, לא ברור למשטרה מהי כתובתו העיקרית.

עוד עולה מהחקירה, כי החשוד לא שמר על קשר קרוב עם אמו, ואף מגדירים אותו כ"זאב בודד". ניכר כי הוא לא שמר על עבודה מסודרת, בצד מעשי השוד המרובים.

נתפס "על חם" בבנק בנס ציונה

הרבה מאד מאמץ ומשאבים השקיעה המשטרה במטרה ללכוד את מי שזכה לכינוי "האופנובנק 2". בתום שנה וחצי של מצוד שכלל חקירת עומק, התחקות, מעקבים וניסיון לצייר את הפרופיל של החשוד – נלכד אמש החשוד בביצוע מעשי השוד בסניפי הבנקים. מבצע "בצע כסף" ללכידת השודד שנעצר אתמול "על חם" בבנק נס ציונה מסכם חודשים ארוכים ואינטנסיביים שבהם ניסו החוקרים להרכיב פאזל משורת מקרי השוד, להם לכאורה היה אחראי החשוד.

בתחילת הדרך ניסתה המשטרה למצוא מאפיינים זהים ומכנה משותף למקרי השוד, במטרה להבין כלל אם מדובר בשודד סדרתי. כאשר הצטברו יותר ויותר פרטים על דפוסי התנהלות דומים – החלו אנשי ימ"ר מרכז ויחידת 101 של מג"ב מרכז לעבוד על התיק באינטנסיביות יתרה. כל פרט ופרט שנאסף בזירה נבדק ונלקח בחשבון. החוקרים השתמשו בסרטוני האבטחה מהמקרים השונים והשוו בין הפרטים המזהים של החשוד: החל מהלבוש, ההליכה והאקטים האלימים - ועד הניואנס המינורי ביותר בהתנהלותו.

מארבים מול עשרות בנקים

השודד לא נרתע מלעשות שימוש בכלי הנשק איתו ביצע את מקרי השוד, ולפיכך – גם את הקליעים ואת אופן השימוש באקדח נדרשו החוקרים לאפיין. בכל מקרה שוד נבחנה הזירה באופן שיטתי, במטרה למצוא שיירי DNA של החשוד. גם בהיבט של עבודת המטה, נבדק כל פרט מודיעיני בניסיון לעלות על עקבותיו של החשוד. בהמשך, הודות לפרטים השונים שנאספו, בנתה המשטרה פרופיל של האיש ושל צורת ההתנהלות שלו, ועל פיו נעשו הערכות שנועדו לקבוע אילו בנקים נמצאים תחת סיכון גדול, ובאיזה מהם עלול השודד "לבקר". החוקרים סימנו לא פחות מ-40 בנקים באזור שפלה, והחלו לערוך בהם מעקבים ותצפיות בתקווה שהשודד ייתפס על חם. חרף המארבים, שהתקיימו כמעט מידי יום – המשיך השודד לתקוף ולא נלכד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
זירת השוד, אתמול/יותם רונן

אתמול בערב, כחלק מניסיון ההתחקות אחריו, ביצעה המשטרה יחד עם אנשי מג"ב מעקב נקודתי על סניף בנק בנס ציונה, שכבר נשדד בעבר לכאורה על ידי החשוד לפני כמה חודשים. סמוך לשעה 18:10 זיהה כוח מג"ב שתצפת על המקום באדם חשוד שנכנס לבנק. לאחר זמן קצר שמעו השוטרים ירייה מהבנק והבינו שמדובר ככל הנראה בשודד שהם מחפשים. הכח המתין עוד קצת במטרה לתפוס את החשוד עם הכסף באמתחתו. אז יצאו השוטרים מהמקום שבו הסתתרו וצעדו לעבר הכניסה לבנק. כאשר החשוד היה בדרכו החוצה שוטרי מג"ב לכדו אותו ועצרו אותו. המעצר התבצע ללא התנגדות מצד השודד, והוא נלקח לחקירה. במשטרה היו שבעי רצון וציינו כי היה מדובר במבצע ארוך ולא פשוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully