וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט האונס בהודו: "ישנן עדויות המספיקות להרשעה"

21.1.2013 / 3:45

שלב השימועים במשפט האונס והרצח בניו דלהי ייפתח היום והתביעה טוענת כי ממצאי ד-נ-א ועדויות הצעירה וחברה יספיקו להרשעת 5 הנאשמים באונס ורצח. ההגנה: הממצאים זויפו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(פתיחת המשפט בניו דלהי לפני כשבוע וחצי)

בדיקת DNA מבגדים שהוכתמו בדם ודגימות מגופם של הנאשמים באונס וברצח הסטודנטית לפיזיותרפיה בת ה-23 בניו דלהי מספקים הוכחה מספקת להרשעתם, כך טענה התביעה בהודו. בנוסף, התובעים מסתמכים על תיעוד שיחות בטלפונים ניידים וכמו כן על עדותה של הצעירה ובן זוגה שהותקף עמה על האוטובוס. שלב השימועים במשפט בהליך מזורז ייפתח היום (שני) לחמישה מהנאשמים, אך משפטו של הנאשם השישי יידחה עד אשר המשטרה תאמת את היותו קטין, אז יישפט בנפרד. אם יורשעו, צפויים החמישה לעמוד בפני גזר דין מוות.

לפי התביעה, חמשת הנאשמים הבוגרים - ראם סינג הנאשם המרכזי, אחיו מוקש סינג בן 26, ויני שארמה, סייע במכון כושר בן 20, אקשאי קומאר סינג, מנקה אוטובוסים בן 28, פאוון קומאר, מוכר פירות בן 19 - הם חברים שהתאספו לארוחת ערב ולאחריה ביצעו את התקיפה.

משפטם של חמישה גברים המואשמים ברצח ובאונס סטודנטית הודית. בית המשפט המחוזי, ניו דלהי. 7 בינואר 2013. רויטרס
לפי התביעה, חמשת הנאשמים הם חברים שהתאספו לארוחת ערב ולאחריה ביצעו את התקיפה/רויטרס

במדינה ששיטות זיהוי פלילי ירודות מהוות את הגורם העיקרי לאחוז הרשעה נמוך במשפטי אונס, לא בטוח כי התיק יהיה נהיר ואחיד לגמרי. עורכי דין מטעם ההגנה אמרו כי הם מתכוונים לטעון שהממצאים הפורנזיים בזירה זויפו. כמו כן, הם יטענו כי המשטרה האיצה בחקירות בעקבות התפרצות גל המחאה בהודו נגד האונס. שניים מארבעת עורכי הדין של הנאשמים טענו כי לקוחותיהם עונו להתוודות במעצר וכי ההודאות שלהן דומות באופן מחשיד.

"כל ההצהרות נראות אותו הדבר", אמר עורך הדין מנוהר לאל שרמה, "זה כאילו מישהו הכתיב להם אותן". סנגוריהם של הנאשמים טענו גם כי במשך שלושה שבועות נמנע מהם סיוע משפטי בזמן המעצר. בנוסף, מתכוונת ההגנה לטעון כי ישנן סתירות בעדויות החבר של הנרצחת.

דובר המשטרה סרב להגיב להאשמות: "לא נגיב באמצעי התקשורת. אם משהו יימסר, זה ייעשה בבית המשפט". גורם אחר אמר כי לו הנאשמים הוכו בשהותם במעצר, הדבר היה מתגלה בבדיקות הרפואיות שנערכו להם.

אלפים מפגינים בהודו לציון מות קורבן האונס הקבוצתי. AP
מפגינים מדליקים נרות לזכרה של הקרבן/AP

הסטודנטית לפיזיותרפיה, הידועה כיום בשם "בתה של הודו", שהותקפה על ידי שישה גברים בחודש דצמבר לאחר שעלתה לאוטובוס עם חבר, גוללה על ערש דווי כיצד נאנסה והוכתה - כך נחשף לפני כשבוע וחצי בדיילי טלגרף. הצעירה סיפרה כי היא וחברה עלו על אוטובוס שכור לבן לאחר שצפתה עם חברה בסרט בקולנוע סמוך. "היו שישה או שבעה על האוטובוס והנחנו שהם נוסעים. מישהו סגר את האורות של האוטובוס ובא לקראתו של החבר שלי והתחיל להכות אותו. הם החזיקו לי את הידיים ולקחו אותי לחלק האחורי של האוטובוס. הם קרעו את הבגדים שלי ואנסו אותי בתורות. הם הכו אותי עם מוט ברזל ונשכו אותי בכל הגוף שלי בשיניהם".

האונס המזעזע עורר את חמתם של תושבי ניו דלהי בפרט והודו בכלל והביא להצתת מהומות אלימות ברחבי הבירה, במחאה על האלימות המינית במדינה ואזלת יד של המשטרה בטיפול באירועים. הצעירה, סטודנטית לפיזיותרפיה, שפונתה במצב קריטי לבית החולים לאחר האונס והוטסה להמשך טיפול בסינגפור מתה מפצעיה מספר שבועות לאחר האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully