וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנסים מהודו הואשמו ברצח, ייתכן שיוצאו להורג

חמישה גברים וקטין הואשמו באונס קבוצתי של הסטודנטית בת ה-23, שהותקפה באוטובוס נוסע בניו דלהי ומותה הצית מחאות זועמות ברחבי המדינה. לשכת עורכי דין ביקשה שלא לייצגם

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בהודו הואשמו היום (חמישי) שישה גברים באונס קבוצתי וברצח של סטודנטית לפיזיותרפיה. הפרשה זעזעה את המדינה ועודדה אלפי צעירים להפגין ברחובות, נגד מעשי האלימות המינית הרבים כלפי הנשים בחברה ונגד אזלת-ידה של הממשלה בטיפול בתופעה. אם יורשעו ברצח ובאונס, הלחץ הציבורי עלול להוביל לכך שעל חמישה מהנאשמים הבגירים ייגזר גזר דין מוות - עונש נדיר ביותר בהודו.

ב-16 בדצמבר נאנסה הצעירה בת ה-23 בזמן שנסעה באוטובוס בניו דלהי יחד עם ידיד. חמישה גברים הואשמו בתקיפתה ובאינוסה. לדברי התביעה, הם הותירו בגופה חבלות כה עזות, שגרמו למותה כעבור שבועיים בבית חולים בסינגפור, לשם הוטסה לטיפול רפואי. כתב אישום נפרד הוגש נגד נאשם שישי, קטין שיועמד לדין בבית משפט לנוער. ככל הידוע, איש מהנאשמים לא נכח בהקראת כתבי האישום. מצבו של ידידה? של הנאנסת, שהוכה קשות במהלך האונס, עדיין לא ברור לחלוטין.

אחרי האונס הקבוצתי: מקרים חדשים מזעזעים את הודו

בית משפט בהודו בו הואשמו ברצח חמישה גברים שאנסו סטודנטית. 3 בינואר 2013. רויטרס
בית המשפט בניו דלהי, בו הואשמו התוקפים, הבוקר/רויטרס

בצעד חסר תקדים קראו ראשי לשכת עורכי הדין בהודו ל-7,000 חברי האגודה שלא לייצג את הנאשמים בשל חומרת הפשעים המיוחסים להם. "עם זאת, לא נעמוד בדרכו של פרקליט כלשהו שימונה לצוות ההגנה על ידי בית המשפט", מסר ראש הלשכה, ראג'פל קסאנה, "כי אנחנו מבינים שמישהו ייאלץ להגן על התוקפים".

שלשום פוזר אפרה של הנרצחת בנהר הגנגס בהודו. מאות בני אדם נכחו בטקס שנערך בתום ההלוויה, לצד בני משפחה של הצעירה ונציגים מהממשלה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי מסע האשכבה נמשך יותר משלוש שעות בשל כמות המשתתפים הגדולה. עיתונאים זרים דיווחו כי התבקשו על ידי משפחתה של הנרצחת שלא לסקר את ההלוויה. כמה פוליטיקאים בהודו דורשים לפרסם את זהותה של הצעירה שנאנסה, כדי שיהיה ניתן לחוקק חוק נגד אלימות שייקרא על שמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ילדה מדליקה נרות לזכרה של קורבן האונס מהודו. רויטרס
נרות נשמה שהודלקו לזכר קורבן האונס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully