וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האונס הקבוצתי: מקרים חדשים מזעזעים את הודו

השיח בתקשורת ההודית השתנה מקצה אל קצה לאחר מקרה האונס הקבוצתי והרצח של צעירה באוטובוס בניו דלהי. הדיווחים על מקרים נוספים הביא מאות נשים לפנות בבקשה להחזיק נשק

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

פחות משבוע למותה של הסטודנטית בת ה-23, קרבן האונס הקבוצתי שהבעיר את הודו כלי התקשורת המקומיים משנים את פניהם – דיווחים שבעבר, בגלל שכיחותם, לא היו מגיעים כלל לחדשות, פותחים היום (רביעי) את המהדורות. ב-24 השעות האחרונות דווח על בת 15 שהוחזקה למעלה משבועיים על ידי שלושה גברים והותקפה מינית שוב ושוב. במקרה סופר אחר בת עשרה שנמלטה מאחיה, שהתעלל בה לאחר שהותקף בידי כרטיסן באוטובוס. בת 11 נאנסה על ידי שלושה בני עשרה בצפון מזרח הודו ולכל זה נוספים שני דיווחים נוספים על מקרי אונס באמריצר. מקרה מחריד נוסף דווח אתמול לאחר שגבר שהטריד אישה במשך חודשים שפך עליה נפט, הצית אותה וגרם לה לכוויות ב-90% מגופה.

הפגנות בעקבות מותה של קורבן האונס הקבוצתי בניו דלהי, הודו, ינואר 2013. AP
הפגנות בהודו לאחר מותה של הצעירה, אתמול/AP

מאות נשים בניו דלהי הגישו בקשה לרישיון נשיאת אקדח מאז הדיווח על האונס הקבוצתי. החדשות במדינה מדגישות תחושות חוסר הביטחון בעיר וחוסר אמון ברשויות אכיפת החוק. מאז ה-18 בדצמבר, יומיים בלבד אחרי האונס, קיבלה המשטרה בניו דלהי 274 בקשות לרישיון נשק ועוד 1,200 פניות מנשים שביקשו מידע על רכישת נשק. בכל שנת 2011 התקבלו בעיר כ-500 בקשות לרישיון נשק ובשנים שלפני לא היו יותר מ-320 בקשות שכאלה. "זה לא מפתיע", אמר בכיר בלובי "נשקים להודו". "הטורפים חסרים הפחד נמצאים שם". במשטרה סיפרו שביקשו מנשים לשקול שנית את בקשתן "אך אלו לרוב השיבו לנו כי 'התחבורה הציבורית כבר לא בטוחה בעיר' ושהן לא יכולות לקחת את הסיכון". הודו ממוקמת במקום השני בעולם, אחרי ארצות הברית, של מחזיקי נשק - 40 מיליון בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גופת הצעירה שנאנסה ומתה הוטסה להודו ונשרפה בטקס בניו דלהי, דצמבר 2012. AP
טקס פיזור אפרה של הצעירה בנהר הגנגס/AP

מחר יוגש כתב אישום נגד האנסים בגין אונס ורצח הצעירה. לאחר שכבר דווח כי הצעירה נאנסה למעלה משעה על ידי הגברים, הוכתה בראשה עם מוט ברזל ונזרקה מהאוטובוס, היום דווח כי האנסים ניסו לדרוס אותה עם הרכב לאחר מכן – כך עולה מתחקיר המשטרה ומכתב האישום, שאורכו כאלף עמודים ויוצג בבית המשפט מחר. חברה שהיה עמה במהלך האירוע אשר הוכה אף הוא, הצליח למשוך אותה למקום מבטחים. אחד הנאשמים חשוד גם כי חיבל בראיות כשניסה לשטוף את האוטובוס ושרף את בגדי הקרבן. בדיקת עצם מתנהלת כעת לאחד החשודים, בכדי לאשר את גילו ולבדוק אם הוא אכן קטין. אם כן, התובעים יבקשו מחר מבית המשפט עונש מוות לחמישה מהגברים שנעצרו והקטין יישפט במסגרת אחרת, מאחר ולא ניתן להעמידו לדין בגין רצח מתחת לגיל 18.

אפרה של הקרבן שמתה בבית חולים בסינגפור 13 ימים לאחר האונס פוזר אתמול בנהר הגנגס בטקס אשר לווה באבטחה כבדה. אירוע האונס עורר מחאה חסרת תקדים בוויכוח על "מגפת" ההתקפות המיניות וקרבנות האלימות בהודו. עשרות אלפים מחו ברחבי תת היבשת בדרישה לחוקים נוקשים יותר, שיטור טוב יותר ושינוי התרבות האלימה. הפוליטיקאים מצדם הבטיחו חקיקה חדשה, שתביא את התוקפים למשפט בזריזות ותקשיח את העונשים על תקיפה מינית – בין היתר נשקל עונש של סירוס כימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully