וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: שדדו בסכין לעיני המצלמות - והוצאו להורג

משה-חי הגיגת

20.1.2013 / 17:17

שני הצעירים נידונו לעונש מוות באירן ומאות באו הבוקר לחזות בביצוע גזר דינם. שני שותפיהם לשוד נידונו למאסר ולמלקות. אמנסטי: ההוצאות להורג באירן גברו ומשמשות להפחדה

צילום: סרטון מצלמת אבטחה, עריכה: טל רזניק

כלי התקשורת באירן דיווחו היום (ראשון) על הוצאתם להורג של שני גברים שהורשעו בשוד מזוין. מאות תושבים בטהרן התעוררו עם שחר כדי לצפות בביצוע גזר דינם של עלירזא מאפיהא ומוחמד עלי סרורי, בני 24, ששדדו בתחילת חודש דצמבר, יחד עם עוד שני שותפים נוספים, אדם שעמד באחד מרחובות העיר.

מצלמות אבטחה שהיו במקום תיעדו את השוד (בסרטון) שבוצע באיומי סכין, והסרטון אף פורסם מאוחר יותר באתר שיתוף הסרטונים יוטיוב. עונשם של שני השותפים האחרים לשוד היה עשר שנות מאסר, נוסף על עונש פיזי של 74 מלקות. פשעם של הארבעה הוביל לפני כמה שבועות להצהרה מפי יו"ר הרשות השופטת באירן, צאדק לאריג'אני, על כך שאין מבחינתו ומבחינת החוק הבדל בין נשק חם ונשק קר בזמן ביצוע עבירת שוד. לדבריו, העונש על שוד צריך להיות מוות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ההוצאה להורג, לפנות בוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, אירן היא אחת המדינות שבה מוצאים להורג הכי הרבה בני אדם מדי שנה. בדו"ח שפרסם הארגון לפני כשנה, נכתב כי ב-2011 הגדילו שלטונות אירן את מספר ההוצאות להורג פי ארבעה מהשנה שלפניה. על פי הדו"ח, אמצעי הדיכוי גברו לקראת הבחירות לפרלמנט, והתבטאו בהחרפה בסנקציות של כוחות הביטחון נגד חופש הביטוי, וכללו גלי מעצרים נרחבים בקרב מגזרים שלמים באוכלוסייה.

לפי הדו"ח, ההוצאות להורג המבוצעות בפומבי הן "נוהג המשמש את הרשויות לזריעת פחד בחברה". כותבי המסמך העריכו כי מאות אנשים נידונו למוות ב-2011, מרביתם בגין עבירות סמים לכאורה. בין המוצאים להורג ישנם גם עבריינים קטינים - "פרקטיקה אסורה לחלוטין לפי החוק הבינלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הוצאה להורג של שני שודדים בטהרן. ינואר 2013. AP
המונים הגיעו לצפות בביצוע גזר הדין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully