וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לרוצח מוכרת הפרחים מתל אביב

גלעד גרוסמן

20.1.2013 / 10:36

ולנטין שוורצה נדון גם לחמש שנות מאסר בגין גניבה והצתה וכן חויב לפצות את בני משפחתה של המנוחה, רחל ג'אנו, בלמעלה ממיליון שקלים. "הכאב והאובדן ילוו אותנו כל חיינו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) מאסר עולם על ולנטין שוורצה, אזרח גרמני, שהודה והורשע ברצח מוכרת הפרחים רחל ג'אנו בתל אביב לפני כשנתיים. שוורצה גם נידון לחמש שנות מאסר בגין גניבה והצתה, שירוצו בחופף למאסר העולם. בנוסף, הוא חויב לפצות את בני משפחתה של המנוחה בלמעלה ממיליון שקלים.

שוורצה נכנס לישראל ב-2009 באמצעות אשרת תייר. הוא הציג עצמו כדיוויד שוורץ, וסיפר שעלה לישראל כדי להתגייס לצה"ל. הוא רכש את אמונם של אנשים שונים, שאפשרו לו להתגורר בביתם, וביצע עבודות מזדמנות. אחת הנשים שעבורן עבד הייתה ג'אנו, בת 62, בעלת חנות פרחים ברחוב אבן גבירול בתל אביב. היא אף נהגה להזמין את שוורצה לביתה ולהכין לצעיר חסר הבית ארוחות.

לאחר שקיבל הצעה לטוס לעבוד בארצות הברית, החליט שוורצה לשדוד את ג'אנו כדי לממן את הטיסה. הוא הגיע לביתה כדי לתקן מאוורר, וכשהיא נכנסה לשירותים הוא גנב מתיקה כ-5,000 שקלים. ג'אנו הבחינה בכך, החלה לצעוק על שוורצה ואיימה להתקשר למשטרה. בתגובה, הוא חנק אותה ודקר אותה למוות באכזריות, כשהיא שואלת "דוד, למה?". לאחר מכן ניסה להימלט לארצות הברית.

רחל ג'אנו נרצחה בביתה באבן גבירול, אוקטובר 2011. באדיבות המשפחה
היא איימה להתקשר למשטרה, בתגובה שוורצה חנק אותה ודקר אותה למוות באכזריות כשהיא שואלת "דוד, למה?". רחל ג'אנו/באדיבות המשפחה

במהלך המשפט התברר כי שוורצה, שקעקע צלב קרס על זרועו הימנית, הוא בכלל יהודי. הוא נולד וגדל בעיירה קטנה במערב גרמניה, הפסיק את לימודיו בבית הספר בכתה ח' והתחבר לימין הקיצוני. בגיל 16 הוא כבר הסתבך עם החוק ועמד לדין בבית משפט לנוער בגרמניה, בגין שורה של מקרי שוד. בגיל 17, לאחר שביצע כמה עבירות נוספות, הוא נידון לשנת מאסר. ב-2002 הוא נידון לשנתיים נוספות, לאחר שהורשע בשוד והונאה.

בין לבין, נודע לשוורצה מהוריו על שורשיו היהודיים. הצעיר הניאו-נאצי התקשה להתמודד עם זהותו ונמלט לארצות הברית. כדי לממן את הטיסה, רכש שרשרת זהב בעלות של מאות אירו באמצעות המחאה ללא כיסוי. ב-2007 הוא הועמד לדין בגרמניה פעם נוספת, הפעם בגין הונאה. לשופטים סיפר כי התנתק מהוריו והתקרב ליהדות. שוורצה המובטל הוסיף כי בכוונתו לנסוע לחו"ל וללמוד בישיבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"רק בישראל נבטיח שהוא ירצה עונש מקסימלי"

עיקר גזר הדין עסק בפיצויים שישלם שוורצה. תסקיר שנערך לבני משפחתה של ג'אנו קבע כי הרצח יצר שבר עמוק אצל ילדיה. "מתסקיר נפגעי העבירה עולה תמונה קשה של משפחה המומה, שבורה וכואבת", נכתב בגזר הדין. "בני המשפחה מנסים להתמודד עם האובדן הפתאומי ברמה היומיומית, ומתמרנים בין הצורך שחשים להתאבל לבין הניסיון לחזור לשגרה ולתפקוד. הפגיעה בכל אחד ואחת מבני המשפחה היא עמוקה, ומצדיקה כשלעצמה, את חיוב הנאשם לפצות את אם המנוחה ואת כל אחד מילדיה, בסכום המירבי שבחוק". השופטים הוסיפו כי "גם תשלום פיצוי בסכום המקסימלי הקבוע בחוק לא יוכל למלא את החלל העמוק שנפער בחיי בני משפחת המנוחה עקב הירצחה, ולא יוכל לתקן את הנזק והסבל שנגרמו כתוצאה מאובדן חייה, שאין לו שיעור".

"אנחנו שמחים שהוא קיבל את העונש המירבי בחוק, אבל אין פה הקלה. האובדן והכאב קיימים וימשיכו ללוות אותנו כל החיים. מאסר העולם לא יקל על כך", אמר אסף שטיין, הנשוי לבתה של ג'אנו. "רוצח כמוהו אין מקום שהוא ישתחרר אי פעם מהכלא. מאסר עולם זה עדין פרס עבורו. הוא כבר נעצר בעבר וחזר אחר כך לכלא. גם הפעם, אם הוא ישתחרר הוא יחזור לפשע".

שוורצה צפוי בקרוב לבקש לעבור לרצות את המשך מאסרו בגרמניה ומשפחתה של ג'אנו תתנגד לבקשה. "ביום שזה יעלה על הפרק המשפחה תתנגד לכך בכל הכוח", אומר שטיין. "המקום שלו זה בכלא בארץ. הוא ביצע כאן את הרצח וצריך לרצות כאן את עונשו. מעבר לגרמניה זה פרס עבורו ויאפשר לו לשהות עם ניאו נאצים כמוהו. רק בישראל נבטיח שהוא ירצה עונש מקסימלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully