וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב לאובמה: שיתוף הפעולה עמוק מאי פעם

טל שלו

15.1.2013 / 20:31

מקורבי ראש הממשלה הגיבו לדיווח לפיו נשיא ארה"ב אמר בשיחות סגורות כי נתניהו "פחדן ומוביל לבידוד". לדבריהם, "נתניהו ימשיך לעמוד על האינטרסים של ישראל"

"נתניהו ימשיך לעמוד על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא יעשה שום פשרות שיפגעו בביטחון אזרחי ישראל", כך אמרו הערב (שלישי) גורמים בסביבת ראש הממשלה בתגובה לדיווח לפיו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר בשיחות סגורות כי "נתניהו מוביל את ארצו בנתיב שמוביל לבידוד כמעט מוחלט". מקורביו של ראש הממשלה הגיבו לדיווח של העיתונאי ג'פרי גולדברג בסוכנות הידיעות "בלומברג" ואמרו כי "נתניהו לא ייתן שאירן תהיה גרעינית, לא יסכים לחזרה לקווי 67' ויבטיח שירושלים תהיה מאוחדת".

אובמה נועד עם נתניהו: "לא נסכים לאירן גרעינית". רויטרס
משבר ביחסים? אובמה ונתניהו בבית הלבן/רויטרס

"בארבע השנים האחרונות נתניהו עמד איתן מול כל הלחצים הבינלאומיים", הוסיפו מקורבי ראש הממשלה בתגובה לדברים, "וכפי שהנשיא אובמה אמר בעצמו, שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל וארה"ב הוא העמוק ביותר אי פעם, כמו שראינו במבצע 'עמוד ענן' וכמו שרואים בסיוע הביטחוני ובהצטיידות בכיפות ברזל ועוד".

במהלך היום ניצלו יריביו הפוליטיים של ראש הממשלה את המאמר של גולדברג, בו הובאו ציטוטים של אובמה משיחות סגורות שקיים בשבועות האחרונים, כדי לתקוף את נתניהו. לפי הדיווח של גולדברג, הנחשב מקורב לבית הלבן, ההחלטה על האצת הבנייה בהתנחלויות בתגובה להחלטת האו"ם לשדרג את מעמד הרשות הפלסטינית בחודש נובמבר האחרון, עוררה תסכול עמוק בקרב הנשיא אובמה ממדיניותו של נתניהו. "ישראל אינה יודעת מהם האינטרסים שלה", אמר אובמה לפי המאמר והגדיר את נתניהו "פחדן פוליטי".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, הגיבה לפרסום ואמרה כי "אזרחי ישראל היו צריכים לקבל הבוקר קריאת השכמה". במסיבת עיתונאים שקיימה היום מפלגתה להצגת המצע המדיני שלה, אמרה לבני כי "כל מי שעוד לא התעורר, כל מי שעוד נדמה לו שיהיה בסדר - קם הבוקר לאמירה מאוד חדה וברורה של נשיא ארצות הברית". לדבריה, "ארצות הברית היא חלק מרכזי מהביטחון הלאומי של ישראל, אפשר לאהוב או לא לאהוב את נשיאה, אבל אנחנו מדברים על ידידתנו הגדולה ביותר ועל הביטחון של ישראל, ולכן הדברים האלו צריכים לעורר כל אזרח ישראלי".

"כל מי שמכיר היטב את מה שחושבים במסדרונות הממשל, לא מופתע. כבר אחרי הפגישה הראשונה בין ביבי לאובמה היה עימות", אמר בתגובה לדיווח ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, מספר 2 ברשימת העבודה. הרצוג אף העיד כי נפגש בעבר עם גולדברג, ושמדובר ב"עיתונאי רציני ואמין, שחושף את תחושותיו האמיתיות של נשיא ארצות הברית ומנהיגי העולם כולו". לדבריו, "מפלגת העבודה תשנה את הכיוון ביוזמה מדינית אמיתית ואחראית בתיאום עם ארצות הברית, ועל המתלבטים וכל מי שחרד לגורל המדינה ומעמדה הבינלאומי להביא למהפך באמצעות תמיכה בעבודה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully