וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושף דברי אובמה לוואלה!: "הוא במשבר עם נתניהו"

טל שלו

15.1.2013 / 19:35

ג'פרי גולדברג, העיתונאי הנחשב מקורב לבית הלבן שפרסם דברים קשים שאמר נשיא ארה"ב על נתניהו, הצהיר בראיון מיוחד כי הבנייה ב-E1 "הביאה את התסכול האמריקאי לרמה חדשה"

"אובמה לא כועס יותר על נתניהו, ההתנהגות שלו כבר לא מפתיעה אותו, אבל אובמה הבין שלא שווה לו להזדעזע מהצעדים של נתניהו". כך אמר העיתונאי היהודי האמריקאי ג'פרי גולדברג, בשיחה עם וואלה! חדשות. מוקדם יותר היום (שלישי) פרסם גולדברג מאמר ברשת "בלומברג", בו מיוחסות לנשיא אובמה התבטאויות חריפות במיוחד וביקורת קשה כלפי נתניהו ומדיניותו בנושא הפלסטיני. "העמדות של אובמה עקביות. כבר לפני חמש שנים הוא הדגיש שהממשלה הישראלית צריכה לחשוב על הנתיב בו היא צועדת - ובמיוחד בנושא ההתנחלויות", הצהיר גולדברג, שנחשב מקורב במיוחד לבית הלבן. לדבריו, ההחלטה הישראלית על בנייה באזור E1 אחרי הפנייה הפלסטינית לשדרוג מעמד הרשות באו"ם, "הביאה את התסכול לרמה חדשה. אחרי שארה"ב ניסתה לעצור והצביעה נגד ההצעה הפלסטינית לצד ישראל, ביום למחרת ישראל התהפכה ונתנה לארה"ב סטירה בפנים".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפגישה בבית הלבן, פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
יחסים עכורים. אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גולדברג, בעל טור קבוע במגזין "האטלנטיק" ומבכירי הפרשנים הפוליטיים בארה"ב היושב בוושינגטון, עוקב מקרוב בשנים האחרונות אחר היחסים העכורים של צמד נתניהו אובמה. במאמר הוא מספק הצצה למה שנלחש בחדרי הבית הלבן בשבועות האחרונים, לאחר היבחרו של הנשיא אובמה לכהונה שנייה ועל רקע תסכול הולך וגובר בממשל ממדיניות הבנייה הישראלית בהתנחלויות. הציטוטים החריגים שהביא גולדברג מפיו של אובמה בשיחות סגורות, כמו "ישראל לא יודעת מהם האינטרסים שלה", או העובדה שהנשיא תופס את ראש הממשלה בתור "פחדן פוליטי" שמניע את ארצו לקראת בידוד מדיני, קיבלו חיבוק חם מיריביו הפוליטיים של נתניהו, שמיהרו לתקוף אותו בנושא שבוע לפני הבחירות.

על יחסי נתניהו-אובמה: "זוגיות במשבר"

ואולם, גולדברג דוחה בתוקף כל טענה בנוגע לתזמון ועיתוי הפרסום וכי מדובר בניסיון של אובמה להתערב בפוליטיקה הישראלית. לדבריו, "רק טיפשים מניחים הצהרות חסרות בסיס. זו הייתה החלטה שלי לכתוב את זה עכשיו, כי זה מתאר אירועים שקרו בשבועות האחרונים. אין כאן מסתורין גדול, האירועים האלה קרו באחרונה אז החלטתי לכתוב את זה. לי בטח שלא אכפת מהתזמון של הבחירות הישראליות; כתבתי על זה כי אני מתעניין בזה, לא בגלל הבחירות. זה משקף מציאות מתמשכת של יחסים בין שני המנהיגים האלה. אין כאן שום מידע דרמטי חדש".

את היחסים בין נתניהו לאובמה גולדברג מגדיר כמו "זוגיות במשבר" או "נישואים מתוחים". "הדבר המעניין בעיניי הוא שבנישואים האלה נתניהו מקבל כל מה שהוא רוצה ואובמה לא מקבל כלום", הוא הצהיר. "מה שאובמה רוצה מנתניהו זה לא יותר מדי בעיניי - איזשהו סימן שהוא רוצה להתקדם לפתרון של שתי מדינות שהוא טוען שהוא מאמץ". הוא הוסיף כי "צריך לזכור גם שרוב הזמן אובמה לא חושב על נתניהו. יש לו דברים חשובים יותר להתעסק בהם".

ואולי הפרסום הזה רק מחזק את מי שחושב שאובמה הוא אנטי-ישראלי?
"אם אובמה שונא ישראל, הוא מבטא זאת בצורה מאוד מעניינת, על ידי סיוע במיליארדי דולרים לביטחון ישראל, תמיכה בינלאומית איתנה והתחייבות למנוע מאירן נשק גרעיני. זו לא ההגדרה שלי ל'שונא'".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully