וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בן 12 הורשע ברצח אביו, מנהיג נאו-נאצי

ג'וזף הול היה בן עשר כשירה באביו. בית המשפט קבע כי הוא אמנם התחנך בבית קשה שחינך לאלימות, אך פסק כי הילד היה מודע למעשיו. הוא צפוי להישלח לעד 11 שנים במוסד סגור

בית המשפט לנוער בקליפורניה הרשיע אמש (שני) ילד שירה למוות באביו, מנהיג בקהילה גדולה של נאו-נאצים בארצות הברית. הילד, בן 12, הורשע ברצח מדרגה שנייה של אביו, ג'ף הול, פעיל מוכר בארגון "כוח לבן" מהעיר ריברסייד, בן 32. בית המשפט אסר לפרסם את שמו של הילד, אך כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי שמו ג'וזף. רשת סי-בי-אס אף פרסמה סרטון קצר שבו נראה הילד בהרצאה שנשא אביו מול חברים בתנועה הנאו-נאצית שהנהיג, שנחשבה לאחת הגדולות מסוגה בארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילד, ג'וזף הול. צפוי לעונש של עד 11 שנים במוסד סגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיעונים לגזר דינו של הילד יישמעו ב-15 בפברואר. הוא יישפט כנער, אך צפוי לעונש חמור של עד 11 שנים במוסד סגור. גם אם יוחלט לשלוח אותו למסגרת שיקומית אחרת, הוא יורחק מביתו עד גיל 23 לפחות. השופטת שדנה בתיק הודתה בדבריה כי הילד אמנם גדל בבית שבו יש "שנאה רבה, רובים ואלימות", אך ציינה בהחלטתה להרשיעו כי הילד היה מודע בהחלט למעשיו ולחומרתם.

התביעה טענה כי הילד רצח את אביו בדם קר. התובעים הסתמכו על עדותו שמסרה אחותו, שסיפרה כי כבר כמה ימים לפני הרצח, סיפר לה אחיה כי בכוונתו לירות באביהם. עורכי דינו של הילד ניסו בתחילה לבסס קו הגנה של אי-שפיות, ולאחר מכן טענו כי הילד סבל מהתעללות פיזית ונפשית ממושכת מצד האב, וגם חשש כי האב ינטוש את בני המשפחה ויעבור להתגורר עם חברתו לחיים. עם זאת, שני הצדדים במשפט הסכימו שנטייתו הנאו-נאצית של האב לא היוותה מניע לרצח.

ג'ף הול, פעיל ניאו-נאצי, קליפורניה, אוקטובר 2010. Sandy Huffaker, AP
האב, ג'ף הול. היה ממנהיגי התנועה הנאו-נאצית בארצות הברית/AP, Sandy Huffaker

לפי העדויות שנחשפו טרם הגשת כתב האישום, דווח כי הילד התחנך על ברכי האידאולוגיה הקיצונית של האב, מראשי "התנועה הנציונל-סוציאליסטית בארצות הברית" (NSM) והוביל בחודשים האחרונים למותו כמה "קרבות רחוב" נגד מיעוטים שנחשבו בעיניו לנחותים לגזע הלבן. "אני רוצה חברה לבנה", סיפר האב בראיון ל"ניו יורק טיימס", כמה חודשים לפני מותו. "אני גם מוכן למות למען מטרה זו".

כבר בשנה שעבר עורר המשפט תהודה רבה בארצות הברית, בשל השאלות הרבות שהעלה לגבי אחריותם הפלילית של ילדים, ובייחוד לגבי זו של ילדים שגדלו בתנאים קשים ונטלו את חיי הוריהם. "מוחו של אדם ממשיך להתפתח גם במהלך שנות ה-20 לחייו", הסביר בשעתו לארי קאנינגהם, תובע לשעבר בבית משפט לנוער שהפך לחוקר בבית הספר למשפטים באוניברסיטת סנט ג'ון. "בהחלט סביר שמתחת לגיל עשר, לילד יש בעיה להבדיל בין טוב לרע". היכולת הזו, לדבריו, בהחלט מושפעת גם מ"אווירה של ערכים מעוותים". כאמור, בית המשפט קבע לבסוף שהילד היה מודע לחומרת מעשיו, אך הרשיע אותו ברצח מדרגה שנייה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully