וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדנמרק, ניסה הימין הקיצוני למרק את מצפונו

1.4.2012 / 21:28

מאות פעילי ימין התקהלו יחד בשבת בניסיון לאחד את שורותיהם. מארגן העצרת, מנהיג "ליגת ההגנה האנגלית", הצהיר: אנחנו שונאים נאצים ואיסלמיסטים – וכך אנו מגנים על ישראל

מאות פעילי ימין קיצוני באו לאורהוס שבדנמרק, כדי להפגין נגד "השתלטות האיסלם על אירופה". מולם הפגינו אלפי פעילי שמאל, ועשרות מהם נעצרו בעימותים עם המשטרה. למפגינים הדנים, שהתקהלו אמש (שבת) באורהוס, העיר השנייה בדנמרק, הצטרפו פעילי ימין קיצוני מנורבגיה ומשבדיה, מצרפת, מגרמניה ומפולין.

מפגיני ימין קיצוני מתעמתים עם פעילי שמאל בעצרת באורהוס, העיר השנייה בגודלה בדנמרק. אפריל, 2012. רויטרס
בשנאת המוסלמים, הימין הקיצוני מגן על ישראל?/רויטרס

העצרת אורגנה על ידי ליגת ההגנה האנגלית (EDL), ארגון מחאה אנגלי של הימין הקיצוני, שהוקם לפני כשלוש שנים. לטענת הליגה, אנשיה מתנגדים לגזענות והם תומכים בהפגנות לא-אלימות. בארגון ניצלו את העצרת כדי להכחיש בתוקף כל קשר למחבל מאוסלו, אנדרס ברינג בריוויק, שרצח 77 נורבגים בקיץ שעבר, רובם בני נוער שהשתתפו במחנה קיץ באוסלו. בריוויק העלה לאינטרנט מנשר, בו טען כי הוא נמצא בקשר עם הליגה האנגלית ו"מעריץ את מטרותיה".

סטיבן לנון, מייסד הליגה, אמר בעצרת כי "זו לידתה מחדש, ולידתה האמיתית של התנועה". "כאן, הכל מתחיל מחדש", אמר בהתרגשות. לדבריו, פעילי ארגוני הימין שבאו לעצרת משלל מדינות אירופה מעוניינים לפעול יחד למען השגת מטרותיהם "תחת מטרייה אחת", אך בד ובד, רוצים לשמור על זהות נפרדת וייחודית.

מפגיני ימין קיצוני מתעמתים עם פעילי שמאל בעצרת באורהוס, העיר השנייה בגודלה בדנמרק. אפריל, 2012. רויטרס
מפגין שמאל זורק אופניים לעבר אוטובוס ובו פעילי ימין/רויטרס

כמה מפעילי הליגה התעטפו בעצרת בדגלי ישראל וגרמניה. לדבריהם, הם "מגני היהודים" באירופה. מייסד הליגה, לנון, הידוע גם בשם טומי רובינסון, לבש חולצה שעליה נכתב: "הליגה שונאת איסלמיסטים- וגם נאצים". לדבריו, בפעולתו, מגן הארגון על ישראל מפני השתלטות המוסלמים על העולם. "הרכבת האיסלמית, שדהרה באירופה ב-20-15 השנים האחרונות, עוצרת כאן ועכשיו", סיכם.

גם בעזרת יהודים בתנועה, הליגה אינה צוברת תאוצה

כ-5,000 פעילי שמאל הפגינו מול אנשי הימין, במחאה שאורגנה על ידי איגודי העובדים בדנמרק. שוטרים מהיחידה לפיזור הפגנות עצרו 83 מהם, בטענה כי חרגו ממסגרת הצעדה שהותרה להם. עוד שני מפגינים נעצרו בחשד שתקפו שוטרים.

לדברי ארון קונדנאני, חוקר-עמית במרכז הבינלאומי בהאג ללוחמה בטרור, הליגה האנגלית אינה מצליחה לצבור תאוצה, חרף הצהרות חבריה והתפארותם בהצלחתה. "ההיענות הנמוכה לעצרת בדנמרק מראה כי הליגה לא מצליחה להפוך לתנועה כלל-אירופית", אמר. לדבריו, בארגון חברים כמה יהודים, שמתאמצים להציג עבור התנועה חזית פרו-ישראלית.

עוד בנושא
המחבל שרצח 77 בנורבגיה: "אני חייל המהפכה"
בשוויץ, נחלש הימין הקיצוני לראשונה אחרי 20 שנה

מפגיני ימין קיצוני מתעמתים עם פעילי שמאל בעצרת באורהוס, העיר השנייה בגודלה בדנמרק. אפריל, 2012. רויטרס
כ-85 פעילי שמאל נעצרו בתום העצרת, מרביתם בשל הפרות סדר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully